کد خبر: ۱۱۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر ۲۳۰ هزار و ۴۲۱ نفر بیمه شده اصلی در کردستان وجود دارد که نسبت به دوره مشابه آن در سال گذشته که ۲۱۷ هزار و ۱۴۶ نفر بوده رشد ۵.۸ درصد را داشته است.

تعداد بیمه شدگان اصلی در کردستان در حال افزایش است

به گزارش آرانیوز از سنندج، صلاح قریشی مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳۰ هزار و ۴۲۱ نفر بیمه شده اصلی در کردستان وجود دارد که نسبت به دوره مشابه آن در سال گذشته که ۲۱۷ هزار و ۱۴۶ نفر بوده رشد ۵.۸ درصد را داشته است.

وی به بیمه شدگان بیمه بیکاری اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۹۲۱ نفر بیمه بیکاری در استان وجود دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳ هزار و ۲۴۸ نفر بوده ، کاهش داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان بیان کرد: در حال حاضر ۶۵ هزار و ۷۶۷ نفر مستمری بگیر وجود دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته قبل رشد داشته است.

قریشی به پرداخت تعهدات سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: ۴ هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان در سال گذشته تعهدات بلند مدت( ۴ هزار و ۵۴۹ میلیارذ تومان)، کوتاه مدت (۶۶ میلیارد تومان) و بیمه بیکاری(۲۴۰ میلیارد تومان) پرداخت شده است.

وی افزود: بازرسی از کارگاه های بیمه شده یکی از اقدامات این سازمان است که در استان ۴۷۸ کارگاه جدید شناسایی و مورد بازرسی قرار گرفته است در این راستا اکنون ۱۹ هزار و ۴۱۴ کارگاه فعال در استان کردستان وجود دارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان به طرح بیمه خانوار ایرانی پرداخت و تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۶۹۱ فقره در قالب این طرح بیمه شدند که امسال ۳ هزار و ۴۷۲ نفر افزایش داشته است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار