کد خبر: ۱۱۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: ۶۵ درصد اهالی استان اردبیل مالیات صفر درصد داشته و مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود.
۶۵ درصد شهروندان استان اردبیل مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود

به گزارش آرانیوز از اردبیل، داریوش سرخانی‌مقدم ظهر پنجشنبه در نشست مطبوعاتی در گرامیداشت هفته فرهنگسازی مالیاتی در اردبیل اظهار داشت: 16 تا 23 تیرماه هفته فرهنگسازی مالیاتی نامگذاری شده که در این راستا نقش و رسالت اصحاب رسانه و خبر تعیین کننده و بسیار مؤثر و کارآمد است.

وی تصریح کرد: برای اولین بار و در یک اقدام اساسی تلاش بر این بوده تا بر اساس محاسبات دقیق سیستمی مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی تعیین شده و در صورت صفر بودن مالیات، دیگر نیازی به ارائه اظهارنامه و یا فرم تبصره 100 وجود نداشته باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: در این راستا 65 درصد مالیات اردبیلی‌ها صفر درصد محاسبه شده و مشمول پرداختی مالیات نمی‌شود و نیازی به مراجعه و یا اظهارنامه مالیاتی و فرم تبصره 100 وجود ندارد.

سرخانی‌مقدم افزود: در بستر نظام الکترونیکی و حکمرانی داده‌ها و با پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای، سعی شده تا بر پایه اطلاعات جمع‌بندی شده ارائه اظهارنامه برای مشمولان مورد توجه قرار گیرد و افرادی که پرداختی مالیات آنها در حد صفر است از این فرآیند به دور باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این روند نه تنها به جلب رضایت مخاطبان منجر شده بلکه اصل شفافیت و عدالت مالیاتی را نیز فراهم کرده و به کاهش هزینه‌های افراد مختلف کمک کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل اضافه کرد: افرادی که معاف از تسلیم اظهارنامه هستند، دیگر نیازی به ارائه مدارک و اسناد ندارند و ما سعی می‌کنیم برای مودیان امکان بهره‌‌مندی از تقسیط بدهی مالیاتی را نیز فراهم کنیم.

سرخانی‌مقدم از نشان دار شدن مالیات‌های پرداختی با محوریت مودیان خبر داد و بیان کرد: هر مودی بنا به درخواست و علاقه خود می‌تواند طرح‌‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی مد نظر را مشخص کرده و پرداختی مالیات را به ازای اجرایی شدن این طرح‌ها انجام دهد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: افرادی که فروش کالا و خدمات آنها کمتر از 18 میلیارد تومان باشد دیگر نیازی به ارائه فرم تبصره ماده 100 ندارند و چنانچه از این مبلغ فراتر روند امکان ارائه اظهارنامه تعاملی و پیش فرض در نظر گرفته شده و محاسبات به صورت دقیق انجام می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل تصریح کرد: چنانچه تخلف مودیان در سامانه سودزنی مشخص باشد، نمی‌توانند از مزایای فرم تبصره 100 استفاده کنند و باید با ارائه اظهارنامه مالیاتی پرداختی خود را انجام دهند.

سرخانی‌مقدم گفت: مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا 15 مردادماه تمدید شده و بارگذاری اظهارنامه از 16 تیرماه شروع شده و مودیان می‌توانند در این زمینه در صورت احراز شرایط خاص اظهارنامه مالیاتی و فرم تبصره 100 را بارگذاری کنند.

وی اصل اقدامات و فعالیت های امور مالیاتی را بر صحت معامله، شفافت و رعایت عدالت در پرداختی‌ها اعلام کرد و افزود: تاکنون برای 2 هزار شرکت و اشخاص حقوقی اقدامات اتصال به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی انجام شده و 800 هزار صورت حساب الکترونیکی نیز در استان صادر شده که نشان از شفافیت نظام مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل بیان کرد: تمامی اقدامات امور مالیاتی در بستر الکترونیکی و سامانه مودیان و همچنین پایانه‌های فروشگاهی جامع و کامل تعریف شده و به غیر از این بستر ما نمی‌توانیم فشار و یا تهدیدی را بر مودیان وارد کنیم.

نظرشما
آخرین اخبار