کد خبر: ۱۱۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان از بازرسی یک هزار و ۸۴۵ واحد لوازم یدکی خودرو از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد.
تشکیل ۳۶۸ پرونده تخلف برای واحدهای لوازم یدکی هرمزگان

به گزارش آرانیوز از بندرعباس، عبدالرضا پیروی‌منش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمامی واحدهای لوازم یدکی ملزم به ثبت اطلاعات کالا در سامانه جامع تجارت بوده و 53 قلم کالاهای عرضه شده  باید داری کد شناسه 13 رقمی کالا و کد رهگیری باشند و در صورت عدم رعایت هر یک از این موارد کالاهای آنها تقلبی و قاچاق شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای دریافت اصالت کالا با کد دستوری #7777*4* استعلام کالای مورد تقاضا انجام و از اصالت قانونی بودن آن کالا اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: بازرسان این سازمان از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 845 واحدهای توزیع و عرضه لوازم یدکی در استان بازرسی به عمل آمد.

پیروی منش عنوان کرد: در این مدت 368 پرونده تخلف به ارزش ریالی بیش از 3 میلیارد و 597 میلیون ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی و صدور رأی نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان در پایان سخنانش تأکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم‌فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت مراتب تخلف واحدهای صنفی مراتب را با شماره تلفن 124 و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه و موارد را گزارش کنند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار