کد خبر: ۱۱۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:
آیت الله «محمدی لائینی» گفت: صدای عدالت خواهی شیخ «فضل الله نوری» را به گوش جامعه برسانیم و راه، آرمان و هدف او را ادامه دهیم.

صدای عدالت خواهی شیخ «فضل الله نوری» را به گوش جامعه برسانیم

به گزارش آرانیوز از مازندران، در استقبال از دومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران یادواره شهدای روحانی شهرستان نور با محوریت عالم مجاهد و شهید مشروطه مشروعه آیت الله شیخ «فضل الله نوری» امروز در مصلای الغدیر برگزار شد.

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: شیخ فضل الله نوری انسانی بوده که آن زمان و این زمان ناشناخته‌اند و دشمنان نمی‌گذارند که شناسانده شوند.

وی افزود: شیخ فضل الله نوری در عرف حوزه معنای دیگری دارد؛ از آیت الله هم مهم بوده و ایشان را حامی استبداد، مخالف جریان عدالت خواهی و سطله خواهی شهیدش کردند.

محمدی لائینی ادامه داد: شیخ ندای مشروطه و مشروعه داشت و با این تفکر بر جریان غربگرا ایستاد و این عالم مجاهد طرفدار استبداد و مشروطه مطلقه نبود.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: اصحاب رسانه آن زمان نگذاشتند که صدای عدالت خواهی شیخ نوری به گوش جامعه برسد و امروز وظیفه داریم راه، آرمان و هدف او را ادامه دهیم چرا که در بی خبری او را به شهادت رساندند.

به گفته محمدی لائینی چهره‌هایی مانند شیخ فضل الله نوری که به ناحق مکتوم، مغفول، مظلوم و تحریف شدند، خادم بودند و امروز آنچه تاریخ از ما مطالبه دارد باز شناسی خادم است.

این مسئول بیان کرد: شیخ فضل الله نوری را به جرم همراهی نکردن با جریان غربگرای مشروطه تحریفش کردند و اجازه ندادند صدای این عالم عالیقدر شنیده شود.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: وظیفه ما است باید عبرت بگیریم و نگذاریم امثال شیخ فضل الله نوری با تحریف سیاست گمنام شوند و نگذاریم خائنان تاریخ سازی کنند و برجسته شوند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار