کد خبر: ۱۱۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق با اشاره به اقدامات انجام شده برای خدمت‌رسانی به زائران در دو طرف مرز، گفت: مهمانسراهایی به منظور اسکان زائران در عراق ایجاد شده است.
برپایی مهمانسراهایی برای اسکان زائران ایرانی در خاک عراق

به گزارش آرانیوز از کرمانشاه، به منظور تسهیل در تردد هموطنان از مرز بین‌المللی خسروی به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، از ماه‌ها قبل استاندار کرمانشاه با استفاده از تعاملات نیروهای برون مرزی، رایزنی‌های گسترده‌ای را با مقامات سیاسی، امنیتی و به ویژه متنفذین و بزرگان عشیره‌ها و طوایف عراقی در مسیر منذریه تا بغداد انجام داده و در هفته گذشته با اعزام دستیار و مشاور خود در امور عراق، این تلاش‌ها سرعت و وسعت بیشتری یافت.

یونس امیری دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق در ارتباط با آخرین تدابیر استاندار کرمانشاه در این ارتباط، اظهار داشت: ما از همه ظرفیت‌های دولتی و خصوصی و توان خیرین عراقی برای امنیت و رفاه هموطنان و زائران عزیز بهره می‌بریم تا امکان اعزام زائرین اربعین به صورت سواره یا پیاده‌روی ایمن و با خدمات ویژه از خسروی تا کاظمین فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه بسترها برای تردد ایمن و آسان زوار اربعین از مسیر خسروی _ کربلا فراهم است عنوان کرد: با توجه به رایزنی‌ها و هماهنگی‌های میدانی صورت گرفته با قبایل کرد و عرب و نیروهای عراقی، مسیر منذریه تا کاظمین و کربلا برای تردد ایمن و آسان زوار اربعین فراهم است.

دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه به تلاش‌های شبانه روزی و گسترده با مدیریت راهبردی استاندار کرمانشاه برای خدمات رسانی مناسب به زوار اربعین در مسیر خسروی تا کاظمین عراق اشاره کرد و گفت: این تلاش‌ها به منظور تسهیل در تردد هموطنان از مرز خسروی به عتبات عالیات در ایام اربعین، از ماه‌ها پیش و با تأکیدات و پیگیری‌های استاندار کرمانشاه آغاز شد و در همین راستا طی این مدت با استفاده از تعاملات نیروهای برون مرزی، رایزنی‌های گسترده‌ای با مقامات سیاسی، امنیتی و بویژه متنفذین و بزرگان عشریه‌ها و طوایف عراقی در مسیر منذریه تا بغداد انجام شد.

امیری افزود: از هفته گذشته به صورت میدانی در عراق حضور داریم و این تلاش‌ها و پیگیری‌ها سرعت و وسعت بیشتری یافته است.

وی در ارتباط با آخرین تدابیر استاندار کرمانشاه و اقدامات و پیگیری‌های میدانی صورت گرفته، گفت: ما از تمامی ظرفیت‌های دولتی، خصوصی و توان خیرین عراقی برای امنیت و رفاه هموطنان بهره می‌بریم تا به یاری حضرت اباعبدالله الحسین امکان اعزام زائرین اربعین به صورت سواره یا پیاده روی ایمن و با خدمات ویژه از خسروی از ایستگاه حسینیه تا کربلا فراهم شود.

دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق افزود: خوان کریمان کرد و عرب از منذریه تا کاظمین و کربلا برای خدمات رسانی به زوار ایرانی فراهم و برقرار است.

امیری به بخشی از اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: ده‌ها بنای ثابت تحت عنوان مضیف و مهمانسرا با همت عشریه‌های مختلف منطقه عراقی برپا شده است.

وی به افزایش و بهینه کردن خدمات اسکان و اطعام زوار گرامی در مسیر اشاره کرد و گفت: حدود یکصد موکب ثابت و موقت در طی مسیر منذریه تا بغداد برپا شده و بیش از صد هکتار فضا در طول مسیر به این امر اختصاص یافته است. همچنین هماهنگی برای تهیه بیش از 150 هزار پرس وعده غذای گرم، میوه، چایی، شربت و غیره در موکب‌ها انجام شده است.

دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق از همکاری ارزنده بزرگان عشایر و طوایف عراقی و هماهنگی و همدلی آن‌ها به شکل ویژه قدردانی کرد و گفت:  تلاش کردیم با ایجاد هماهنگی و تقویت همدلی بین این بزرگان زمینه را برای تامین حداکثری امنیت و ارایه خدمات شایسته به مهمانان وزوار ایرانی فراهم کنیم.

وی گفت: همچنین با مقامات سیاسی و امنیتی و بویژه متنفذین و بزرگان برای بهبود حمل و نقل زوار ایرانی در ایام اربعین توافق و تفاهم‌های لازم صورت گرفت.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار