کد خبر: ۱۱۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر دمای هوای ۱۲ شهر استان را بالای ۴۰ درجه اعلام کرد و گفت: امروز ارتفاع موج خلیج فارس در ساحل استان بوشهر ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا تا ۲ متر پیش‌بینی شده است.
ارتفاع موج خلیج فارس به ۲ متر خواهد رسید

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با آرانیوز در بوشهر با اشاره به مواج بودن خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: با تداوم وزش باد شمالی، سواحل استان متلاطم و مواج است.

وی با بیان اینکه از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری با جنوبی شدن جریانات، شرجی و رطوبت هوا در سطح استان افزایش خواهد یافت، گفت: اکنون جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت 8 تا 32 گاهی تا 42 کیلومتر در ساعت و امروز تا اوایل وقت فردا روی دریا در برخی ساعات 16 تا 44 گاهی تا 54 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: امروز ارتفاع موج خلیج فارس در ساحل استان بوشهر 90 تا 150 گاهی تا 180 سانتیمتر و از فردا تا 2 متر پیش‌بینی شده است.

شکوهی‌پور دمای هوای 12 شهر استان را بالای 40 درجه اعلام کرد و خاطرنشان کرد: دمای هوای شبانکاره 48 درجه و آب‌پخش دشتستان 46 درجه ثبت شده است. دمای هوای دیر، کنگان، برازجان، اهرم و خورموج بین 44 تا 45 درجه در 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش شرجی در استان خبر داد و بیان کرد: میزان شرجی در عسلویه 81 و بوشهر 79 درصد و دمای هوا 37 درجه ثبت شده است.

شکوهی‌پور با اشاره به میزان رطوبت خارگ 70 درصد ثبت شده است،گفت: افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در تردد شناورها و فعالیت دریایی ایجاد کرده است که لازم است قایق‌های تفریحی و صیادی در این وضعیت آب و هوایی از رفتن به دریا خودداری کنند.

 

 
برچسب ها: آب و هوا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار