کد خبر: ۱۱۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: رشد و توسعه فرهنگی شهرستان تاکستان از برنامه‌های ویژه‌ای است که در مجلس شورای اسلامی دنبال خواهیم کرد.
رشد و توسعه فرهنگی شهرستان تاکستان در اولویت است

به گزارش آرانیوز از تاکستان، حسین براتی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین صبح امروز با حضور در شهرستان تاکستان با عباس بیگدلی نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیگدلی در این جلسه، اظهار داشت: حمایت از مساجد یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کاری ما در مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: شهرستان تاکستان مفاخر بزرگ فرهنگی و هنری را در خود پرورش داده است که باید مورد توجه و حمایت‌های ویژه قرار گیرند.

نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: رشد و توسعه فرهنگی شهرستان تاکستان از برنامه‌های ویژه‌ای است که در مجلس شورای اسلامی دنبال خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه حسین براتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، اظهار داشت: طرح برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در استان قزوین رونمایی شده است و برنامه‌ریزی شده که برش شهرستانی این سند را هم داشته باشیم که این اقدام یک ریل‌گذاری در حوزه فرهنگ است و می‌تواند به عنوان مطالبه جدی در حوزه فرهنگ مطرح باشد.

وی افزود: حوزه فرهنگ و هنر در بخش‌های کانون‌های مساجد، موسسات قرآنی و انجمن‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای با بدنه غیر دولتی روبه‌رو است و آنچه می‌تواند در نگهداشت این ظرفیت گران‌سنگ، وزانت و سربلندی دهد مجموعه حمایت‌ها است.

براتی در این دیدار به نقش نظارت و تسهیل‌گری اداره ارشاد در خصوص فعالیت‌های مختلف انجمن‌های فرهنگی هنری زیر مجموعه این دستگاه در مرکز استان و شهرستان‌ها تاکید کرد و از تلاش این اداره کل در راستای تقویت شهرستان‌ها با همکاری سازمان برنامه و بودجه استان سخن گفت.

وی افزود: لازم است به برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها توجه ویژه داشته باشیم، چرا که که این شورا می‌تواند نقش مهمی را در عملیاتی شدن موضوع‌های فرهنگی در شهرستان‌ها ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در راستای تقویت فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم کانون‌های مساجد در بزنگاه‌ها، وقت و انرژی بگذارد باید به همان میزان در طول سال و سنوات مختلف مورد حمایت قرار گیرند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار