کد خبر: ۱۱۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه، گفت: تجهیزات ترافیکی ابزاری برای کنترل تردد و ایمنی در معابر هستند که باید با الزامات فنی همراه باشند.
انتقاد پلیس راهور کرمانشاه از تجهیزات ترافیکی شهرداری

به گزارش آرانیوز از کرمانشاه، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد حیدری، اظهار داشت: مسئولیت نصب و نگهداری تجهیزات کنترل ترافیک در کلانشهرها با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری است که باید براساس قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه و به صورت کارشناسی شده انجام گیرد.

وی عنوان کرد: متأسفانه مشاهده می‌شود در سطح معابر از سرعتکاه‌هایی استفاده شده که هیچ گونه ملزومات فنی و آگاهی دهنده برای آن‌ها استفاده نشده است.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه، گفت: استفاده از تجهیزات کنترل ترافیک اگر به صورت فنی، متناسب و کارشناسی شده باشد هم به ایمنی ترافیک کمک می‌کند و هم مورد رضایت شهروندان خواهد بود.

حیدری بیان کرد: در بررسی به عمل آمده بیشتر سرعتکاه‌های نصب شده در سطح معابر کرمانشاه فاقد الزامات فنی و آگاهی بخش هستند و متناسب با جریان ترافیک نصب نشده‌اند که باید مورد توجه کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در نصب سرعتکاه‌ها به ویژه در معابر پرسرعت باید به تابلوهای اخباری و هشداردهنده، رنگ‌آمیزی و ارتفاع متناسب سرعتکاه دقت ویژه‌ای داشته باشند تا رضایت خاطر شهروندان را به همراه داشته باشد.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه تأکید کرد: در صورت عدم رعایت استانداردهای فنی و الزامات ایمنی ترافیک از سوی شهرداری‌ها، کارشناسان تصادفات می‌توانند برای سازمان مربوطه سهم تقصیر در نظر بگیرند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار