کد خبر: ۱۱۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی کل انتظامی با اشاره به نقش وسایل نقلیه فاقد پلاک و پلاک مخدوش در سرقت‌ها، از تشدید برخورد با این دسته از خودروها و موتور سیکلت‌ها خبر داد و گفت: توقیف و اعمال قانون آن‌ها در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
رشد قابل توجه توقیف خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش در کشور

به گزارش آرانیوز از کرمانشاه، سردار سرتیپ پاسدار محمدعلی نوری‌نژاد امروز در قرارگاه مبارزه با سرقت استان کرمانشاه اظهار داشت: پلیس به عنوان رکن استوار نظام و کشور در ایجاد امنیت عمومی جامعه و پیش قراول مقابله با سرقت فعالیت می‌کند و هدفی جز هدیه دادن امنیت به مردم و مقابله مجدانه با سارقان و مجرمان ندارد.

وی با اشاره به هفت اولویت فراجا در امسال که توسط فرمانده کل انتظامی ابلاغ شد، گفت: موضوع مقابله و پیشگیری از سرقت یکی از این اولویت‌ها است که به صورت جدی و شبانه‌روزی اعضای قراگاه مبارزه با سرقت تلاش می‌کنند این موضوع را کنترل کنند.

رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا با بیان اینکه قرارگاه مبارزه با سرقت با دستور سردار رادان فرمانده کل انتظامی و به دنبال افزایش مطالبات مردم برای مقابله با این پدیده شکل گرفته است گفت: امروز پلیس مصمم‌تر از هر زمان دیگری برای مقابله با این پدیده است که امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کند.

نوری‌نژاد عنوان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته برای مقابله با این پدیده مشخص شد یکی از عواملی که در بروز آن نقش دارد وجود خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و پلاک مخدوش است.

وی گفت: بر همین اساس برخورد با این دسته از وسایل نقلیه طی یکی دو سال اخیر شدت گرفته به گونه‌ای که روند توقیف خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی در پایان سال 1402 نسبت به سال 1401 رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا خواستار تقویت گشت‌های پلیس شد و گفت: برای اجرای هرچه بهتر مأموریت‌های محوله از ظرفیت یگان ویژه و یگان امداد نیز در بحث مقابله با سرقت استفاده خواهیم کرد.

نوری‌نژاد بر استفاده از ظرفیت مرزبانی برای کاهش و کشف سرقت‌ها تأکید کرد و گفت: سال گذشته اقدامات خوبی توسط نیروهای مرزبانی در مرزهای کشور و در راستای مقابله با سرقت انجام شد.

وی افزود: موضوع دیگری که با جدیت دنبال آن هستیم استفاده از پابندهای الکترونیکی برای سارقان حرفه‌ای و سابقه دار به منظور کنترل و رصد و پایش لحظه به لحظه آن‌ها است، موضوعی که اگر گسترش یابد بی‌تردید در کاهش بیشتر سرقت‌ها تأثیر بسزایی خواهد داشت.

رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا خاطرنشان کرد: در کنار کارهای مقابله‌ای باید به موضوع آموزش شهروندان و آگاه‌سازی آن‌ها نیز توجه کنیم، چرا که بدون شک ارائه این آموزش‌ها و هوشیاری بیشتر مردم می‌تواند جلوی بسیاری از سرقت‌ها را بگیرد.

نوری‌نژاد از اقدامات صورت گرفته فرمانده و مدیران و کارکنان انتظامی استان کرمانشاه برای کنترل و کاهش سرقت قدردانی کرد و گفت: سردار حاجیان با اجرای برنامه‌های نوآورانه توانسته اقدامات خوبی برای کاهش جرائم و خصوصا سرقت صورت دهد که جای قدردانی ویژه دارد.

وی افزود: وقتی که استان کرمانشاه توانسته در کنترل سرقت موفق عمل کند قادر است در کنترل بقیه جرائم نیز اقدامات خوبی صورت دهد که در نهایت نتیجه کار به نفع مردم و جلب رضایت خداوند متعال خواهد بود.

رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا گفت: باید بدانیم امروز مطالبه جدی مردم کرمانشاه از خادمان خود در مجموعه انتظامی برخورد قاطعانه با افراد سارق، مالخر و دیگر مجرمانی است که امنیت شهر و جامعه را هدف گرفته اند، بنابراین برنامه‌های اجرا شده همچنان باید ادامه پیدا کند تا رضایت مردم نیز بیش از پیش جلب شود.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار