کد خبر: ۱۱۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: هفت تصفیه خانه فاضلاب در استان در حال ساخت است که تلاش می‌شود حداقل پنج تصفیه‌خانه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
افتتاح ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان امسال در کرمانشاه

به گزارش آرانیوز از کرمانشاه، رضا داودی در نشست خبری که امروز برگزار شد اظهار داشت: استان کرمانشاه سال‌های قبل در فصل گرما با معضل جدی کمبود آب مواجه بود که در دو سال گذشته کاهش یافته و امسال کمترین میزان تنش را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه هفت تصفیه‌خانه فاضلاب در استان در حال ساخت است عنوان کرد: تلاش می‌شود تا پایان امسال پنج تصفیه‌خانه به بهره‌برداری برسد که در این صورت یک رکورد در کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با افتتاح این تصفیه‌خانه‌ها از خروجی پساب آن‌ها برای توسعه صنعتی در استان استفاده می‌شود.

داودی افزود: 2000 کیلومتر شبکه آب و 3500 شبکه فاضلاب در شهر کرمانشاه وجود دارد و در صورت بروز حادثه به سرعت رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای این شرکت جهت خدمت‌گزاری مطلوب به زائرین اربعین حسینی در سال 1403 گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام پیاده‌روی اربعین، جلسه هماهنگی ستاد اربعین شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در مرز خسروی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: تقویت زیرساخت آبرسانی به مرز منذریه، تکمیل عملیات آبرسانی پایدار از سرپل‌ذهاب تا بازارچه مرزی سومار به طول 155 کیلومتر، جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهر خسروی و انتقال اضطراری فاضلاب پایانه مرزی خسروی از اقدامات انجام شده است.

داودی عنوان کرد: احداث سردخانه در محل قرارگاه شرکت آبفا در مرز خسروی به مساحت 200 مترمربع و احداث سایبان جهت نگهداری آب معدنی از دیگر اقدامات است.

وی گفت: در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی آب شرب در مرز خسروی، بر اساس دستورالعمل دفتر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طی زمان‌بندی انجام شده، شستشو و گندزدایی مخزن ذخیره آب مرز خسروی به حجم 5000 متر‌مکعب در دستور کار قرار گرفت.

داودی با اشاره به مشکلات موجود در برخی از روستاهای شهرستان کرمانشاه که عمدتاً به دلیل وجود انشعابات غیرمجاز آب است عنوان کرد: طی دو هفته اخیر امور آبفای منطقه چهار کرمانشاه به منظور مرتفع شدن قطعی یا افت فشار آب در روستاهای بخش‌های مرکزی، بیلوار و فیروزآباد اقدام به پایش و شناسایی تعداد قابل توجهی انشعاب غیرمجاز آب کرده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر انشعابات غیرمجاز شناسایی شده مربوط به باغات و واحدهای صنعتی بوده است گفت: با همکاری معاونت خدمات مشترکین و درآمد شرکت و اعزام اکیپ برخورد با انشعابات غیرمجاز آب به محل و قطع این انشعابات و همچنین معرفی متخلفین به واحد حقوقی جهت ارجاع پرونده به دستگاه قضایی، آب بیش از 30 روستای این شهرستان پایدار شد.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار