کد خبر: ۱۱۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: از امروز تا چهارشنبه امکان بارش‌های خفیف و پراکنده در بخش‌هایی از مناطق شمالی استان در انتظار است.
بارش‌های تابستانی در کردستان/دما ۵ درجه خنک می‌شود

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با آرانیوز  در سنندج با اشاره به آخرین وضعیت جوی آب و هوایی اظهار داشت: از امروز تا دوشنبه تا روز جمعه شاهد رشد موضعی ابر در بعدازظهرها و گاهی وزش باد در سطح استان خواهیم بود. البته تا روز چهارشنبه امکان بارش‌های خفیف و پراکنده در بخش‌هایی از مناطق شمالی کردستان در انتظار است.

وی گفت: همچنین تا آخر هفته به دلیل فراهم بودن شرایط انتقال گردوخاک به نیمه غربی کشور، تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی به ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به تداوم گرمای هوا و وزش باد در چند روز آینده؛ از امکان وقوع آتش‌سوزی و گسترش آن در جنگل‌ها و مراتع استان خبر داد و افزود: دستگاه‌های متولی این حوزه در آماده‌باش باشند.

وی درباره وضعیت دما عنوان کرد: از امروز تا روز چهارشنبه دمای در طول روز 4 تا 5 درجه کاهش یافته و از شدت گرمای سطح منطقه کاسته می‌شود. امروز دمای هوا در سنندج مابین 16 تا 39 درجه است. در طول دو روز آینده شاهد کاهش دما و خنکی هوا در سطح استان خواهیم بود.

صدیقی حداقل و حداکثر دمای استان در طول 24 ساعت گذشته را بین 16.6 تا 37.4 درجه ذکر کرد و افزود: در همین مدت سراب شهرک با 11 درجه و سلین اورامان با 45.8 درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقطه استان را به خود اختصاص داده‌اند.

/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار