کد خبر: ۱۱۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
استاندار همدان با بیان اینکه ذخیره سد اکباتان به ۲۶ میلیون مترمکعب رسید، گفت: در دولت آبرسانی به ۳۶۰ روستای استان در دو مرحله در حال انجام است.
ذخیره سد اکباتان به ۲۶ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش آرانیوز از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح امروز در جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی اظهار داشت: ذخیره کنونی سد اکباتان به 26 میلیون مترمکعب رسیده در حالی که این مقدار در مدت مشابه سال گذشته 9 میلیون مترمکعب بود.

وی عنوان کرد: با پیروی از سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی، متعهد هستیم که حتی دورترین روستاها نیز از آب شرب بهداشتی و سالم بهره‌مند شوند و در این راستا، آبرسانی به 360 روستای استان در دو مرحله در حال انجام است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه قوانین بازدارنده برای مقابله با کشت دوم و کشت‌های ممنوع، باید افزایش یابد بیان کرد:نصب کنتورهای هوشمند آب و برق و مسدودسازی چاه‌های غیرمجاز باید در اولویت قرار گیرد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه پساب بی ارزش نیست و باید 100 درصد فاضلاب به پساب تبدیل شود و از آن در صنایع غیرغذایی استفاده شود اظهار داشت: اصحاب رسانه و صداوسیما در زمینه‌ی استفاده بهینه از آب در مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی فرهنگ‌سازی کنند‌.

وی تصریح کرد: کشاورزان عزیز از برداشت بی‌رویه آب، کشت دوم و کشت محصولات پرآب‌بر خودداری کنند و به بهره‌وری در مصرف آب توجه داشته باشند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار