کد خبر: ۱۱۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی با بیان اینکه بی مبالاتی شهروندان در حفاظت از اموال، عامل اصلی موفقیت سارقان است از تدوین سند جامع پیشگیری از سرقت در دادگستری استان مرکزی خبر داد.
تدوین سند جامع پیشگیری از سرقت در دادگستری استان مرکزی

مجید قدیریان در گفت‌وگو با آرانیوز در اراک، با اشاره به حفاظت شهروندان از اموال خود به منظور پیشگیری از سرقت اظهار داشت: وقوع عمده سرقت‌ها، ناشی از اهمال افراد در مراقبت از اموالشان است و در واقع اگر افراد با انجام اقداماتی ساده، از اموال خود مراقبت نمایند، درصد احتمال موفقیت سارقان تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد جامعه تصور می‌کنند که سرقت اموال آن ها امری بعید است حال آن که در واقعیت هرکدام از ما ممکن است قربانی سارقان شویم. این تصور غلط است که اگر مال ما سرقت شد، حتما با شکایت و پیگیری می‌توان مال را پیدا کرد چرا که در بعضی مواقع سارقان با هوشیاری هیچ رد و نشانی از خود بر جای نمی‌گذارند و این امر موجب می‌شود گاهی حتی مال با وجود پیداشدن، واجد شکل سابق نباشد و آن جاست که دیگر حسرت خوردن فایده‌ای ندارد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه امسال، روند سرقت در استان مرکزی کاهشی بوده است اما هنوز فاصله محسوسی با شرایط مطلوب وجود دارد که انتظار می رود با تحقق برنامه‌های سند پیشگیری از سرقت دادگستری استان این سیر نزولی تداوم پیدا کند.

قدیریان عنوان کرد: بدیهی است که با اقدامات مقطعی نباید انتظار کاهش جرائم و آسیب را داشت، بلکه در وهله نخست برنامه ریزی و استمرار در اجرای آن و در نهایت پایش برنامه‌ها، موجب موفقیت در راستای کاهش جرم و آسیب می‌شود. آنچه که از روند پرونده‌های سرقت بر می‌آید این است که اهمال مالباختگان در حفاظت از مالشان، عامل مهمی در موفقیت سارقان است و واضح است که هزینه مراقبت از اموال کم‌تر از هزینه‌ای است که فرد ناچار است بعد از سرقت مالش متحمل شود. 

وی خاطرنشان کرد: سرقت، جرمی است که به غیر از تبعات مالی، پیامدها روانی جبران ناپذیری را متوجه مال‌باخته می کند بنابراین منطق حکم می‌کند اشخاص با انجام اقدامات و تدابیر مقتضی، نسبت به حفظ اموالشان اقدامات لازم را صورت دهند چرا که در صورت وقوع سرقت، حتی با وجود جبران ضرر مالی، پیامدهای روانی آن تا مدت ها فرد را گرفتار می کند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار