کد خبر: ۱۱۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از برپایی ۱۰۸ موکب از استان در مرز شلمچه و کشور عراق خبر داد و گفت: بزرگترین موکب‌ها در منطقه مربوط به مربوط به استان فارس است.
برپایی ۱۰۸ موکب از فارس در مرز شلمچه و کشور عراق

به گزارش آرانیوز از شیراز، محمد فرخ‌زاده در نشست خبری با بیان اینکه ستاد اربعین در قالب 18 کارگروه از 4 ماه پیش در استان فارس شکل گرفته، اظهار داشت: در حال تاییدحاضز 6 موکب فارس در مرز شلمچه و 102 موکب در کشور عراق مستقر است و در شهر‌های سامرا و کاظمین نیز ستاد اربعین فارس ایفای نقش می‌کند.

وی همچنین با اینکه سه سال متوالی حوزه مدیریت شهری خرمشهر بر عهده فارس است، افزود: برای جاماندگان اربعین در فارس نیز در تمام شهرستان‌ها، پیش‌بینی برنامه‌های پیاده‌روی اربعین انجام شده است.

 معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس افزود: از این استان 170 هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سما نام‌نویسی کرده‌اند. همچنین تاکنون 1325 سفر با اتوبوس از استان انجام شده و 8 هزار زائر جابه‌جا شده‌اند.

فرخ‌زاده تعداد پرواز‌های برنامه‌ریزی شده برای مراسم اربعین از فرودگاه شیراز را 48 پرواز اعلام کرد و گفت: فارس تنها استانی است که از سه فرودگاه شیراز، لار و لامرد پرواز‌های بین‌المللی برای اربعین خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه فارس در حوزه شهر‌ها و روستا‌های ثبت ملی شده، صنایع دستی، ستاد اجرایی خدمات سفر، اعطای تسهیلات کم بهره، دریافت نشان ملی اصالت و ایستگاه‌های 30 - 60 عشایری رتبه نخست کشور را دارد، گفت: محله بالا، کفت شیراز به عنوان نخستین محله صنایع دستی و هنر کشور ثبت ملی شده است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس همچنین با بیان اینکه متاسفانه برخی از دستگاه‌ها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تمکین لازم ندارند، عنوان کرد: علی‌ر‌غم اینکه بحث هیات امنایی شدن برخی از آثار تاریخی و فرهنگی از جمله تخت جمشید، حافظیه، سعدیه و غیره تایید و ابلاغ شده، اما میراث فرهنگی به دلیل آن که نمی‌خواهد حاکمیت خود را از دست بدهد تاکنون اجازه نداده این اتفاق رقم بخورد.

فرخ‌زاده ادامه داد: تخصیص اعتبار 100 میلیارد تومانی مرمت سقف بازار وکیل نیز دو سال قبل انجام شده، اما اخیرا پاکت‌های مناقصه آن بازگشایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید بودجه‌های تخصیصی به سرعت جذب شود، گفت: اگر سرعت عمل نداشته باشیم سقف بازار برای ما می‌ماند و کاری به حسن و حسین ندارد!

فرخ‌زاده در خصوص جذب اعتبار تخصیص یافته برای موزه منطقه‌ای هم گفت: باید کسی که مقصر است را پیدا کنیم و در عین حال تدابیر لازم در تخصیص بودجه به بهترین شکل انجام پذیرد.

وی به موضوع ساماندهی دریاچه مهارلو هم اشاره و با بیان اینکه تاکنون سه جلسه با حضور میراث فرهنگی، محیط زیست و فرمانداری سروستان در این باره برگزار شده است، گفت: برخی از مجموعه‌ها و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی فارس بلاصاحب و رها شده است. در واقع ظرفیت‌های زیادی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در استان وجود دارد که رها شده‌اند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس به بحث ساماندهی آرامستان دارالسلام نیز اشاره و عنوان کرد: از زمان شورای چهارم شیراز این آرامستان دارای طرح تحقیقاتی، مرمت و توسعه بوده، اما فریاد وا اسلاما در شبکه‌های اجتماعی و فضاسازی شورای پنجم این کلانشهر، نشان از سهم‌خواهی عده‌ای برای خود بوده است.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار