کد خبر: ۱۱۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، گفت: جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه ایران از تاریخ ۲۶ شهریور تا ۳۱ شهریورماه در قزوین برگزار می‌شود و میزبان ۱۵۰ فیلم‌ساز و عکاس از ۱۰ استان کشور خواهیم بود.
جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش آرانیوز از قزوین، اولین جلسه ستاد برگزاری جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه ایران در استان قزوین با حضور معاونین فرهنگی و رسانه‌ای، امور هنری و سینمایی و مدیریت توسعه و منابع و مدیر حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رئیس انجمن سینمای جوان استان قزوین پیش از ظهر امروز در محل سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.

حسین براتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، اظهار داشت: به منظور ایجاد هماهنگی‌های بیشتر برای برگزاری این جشنواره، جلسه‌ای با سینمای جوان ایران و همچنین جلسه‌ای با معاون توسعه مدیریت و منابع سینمایی سازمان سینمایی کشور داشتیم که ماحصل این دو جلسه حمایت هر دو مجموعه از این جشنواره خواهد بود.

وی ادامه داد: مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دلیل برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف، تجربیات خوبی کسب کرده است که لازم است از تجارب قبلی و اندوخته گذشته خود نهایت بهره را ببریم.

براتی تاکید کرد: تدوین جدول روزشمار برای ایام جشنواره، صدور احکام ستاد برگزاری جشنواره، شناسایی شخصیت‌های هنری و سینمایی مطرح استانی برای تقدیر در جشنواره، برپایی نشستی با فعالان سینمایی و اهالی انجمن سینمای جوان استان قبل از برگزاری جشنواره انجام شود.

دبیر جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه در استان با اشاره بر لزوم همکاری و همیاری دستگاه‌ها برای برگزاری این جشنواره تاکید کرد و گفت: از دیگر نهادهایی که می‌توانند همکاری داشته باشند، سازمان بسیج هنرمندان و روابط عمومی و معاونت فرهنگی سپاه است که معاون هنری و روابط عمومی در این خصوص پیش‌بینی‌های لازم رو داشته باشند.

براتی با توجه به تعطیلی‌های متناوب در ایام آتی، تصریح کرد: ضروری است که از زمان نهایت بهره را ببریم و فوت وقت نداشته باشیم.

براتی خاطرنشان کرد: همزمانی روز و هفته قزوین با ایام برگزاری جشنواره که برای شناساندن قزوین فرصت خوبی است. در این خصوص از ظرفیت میراث فرهنگی و شهرداری حداکثر استفاده را ببریم.  

در ادامه این جلسه، امیر ملاحسن، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: این رویداد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و همکاری انجمن سینمای جوان استان برگزار خواهد شد و از تاریخ 26 شهریور لغایت 31 شهریور، ما میزبان 150 فیلمساز و عکاس از 10 استان کشور خواهیم بود.  

ملاحسن ادامه داد: جلسات متعددی برای هماهنگی برگزاری این جشنواره داشته‌ایم که در‌ آن بر لزوم همکاری دستگاه‌ها و بکارگیری ظرفیت و توان موجود آن‌ها بر همکاری و همیاری برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره تاکید شد؛ همچنین نشستی با ریاست انجمن سینمای جوان قزوین همراه با عوامل فنی و اجرایی داشته‌ایم که در خصوص پخش فیلم‌ها در جشنواره و چاپ بولتن و روزنامه مربوط به جشنواره تصمیم گیری‌هایی شد. جلسه‌ای هم با رئیس حوزه هنری در خصوص برگزاری نمایشگاه در حاشیه جشنواره و اختصاص سالن برای پخش فیلم‌های جشنواره بحث و بررسی شد که همراهی‌های خوبی هم از ایشان داشتیم.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: هماهنگی‌هایی هم با صدا و سیما، استانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر و میراث فرهنگی انجام شده است.

ملاحسن در پایان یادآور شد: این جشنواره به دلیل پایگاه بودن آن برای ورود فیلم‌های کوتاه کشوری، نوعی اعتبار محسوب می‌شود بنابراین همکاری و هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره لازم است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار