کد خبر: ۱۱۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
معاون وزیر آموزش وپرورش گفت : آموزش و پرورش تنها باید مسیر نوآوری آموزشی را جهت‌دهی کند تا از آن استفاده مطلوب شود و این مهمترین امر است
استفاده از روش‌های نوین در سیستم آموزشی کشور

به گزارش آرانیوز از مشهد، احمد محمودزاده در مراسم بازدید از مرکز نوآوری های آموزشی در مشهد درجمع خبرنگاران اظهارداشت: در آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی‌های اساسی برای استفاده از ظرفیت تکنولوژی دیجیتال و فناوری‌های روز به منظور بهبود فرآیند آموزش و پرورش صورت گیرد و این موضوع سال‌ها مغفول مانده بود، اما هم‌زمان با اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین به این مهم پرداخته شد و در ایام کرونا فرصتی پیش آمد تا آموزش و پرورش به این موضوع وارد شود.

وی ادامه داد: مدارس غیردولتی باید در این خصوص پیشتاز باشند، زیرا این مدارس انعطاف بیشتری را در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها دارند، و از لحاظ دیگر نیز در این مدارس زمان‌بندی آموزشی متناسب با فناوری‌های جدید دنیاست.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : اگر اهالی تعلیم و تربیت بتوانند این ظرفیت‌ها را فعال کنند، اکوسیستم نوآوری می‌تواند منجر به دستاورهای گوناگونی در حوزه آموزش شود و از سویی به خلق زنجیره ارزش میان مدارس غیردولتی و دانش‌آموزان هم می‌رسید.

 محمودزاده تاکیدکرد: معلمان نیز می‌توانند با گذراندن دوره‌ها یی ازاین قبیل در این خصوص توانمندتر شوند و این درحالی است که در داخل جریان مدرسه هم دانش‌آموزان می‌توانند از این ظرفیت‌ها بهره مند شوند و مدیران آموزش و پرورش تنها باید این مسیر را جهت‌دهی کنند تا از آن استفاده مطلوب شود.

وی اضافه کرد: استفاده از روش‌های نوین و ظرفیت اکوسیستم و چرخه نوآوری در سیستم آموزشی کشور، اکنون امری ضروری است بنابراین هم‌افزایی رسانه‌ای هم می‌تواند در این خصوص کارآمد باشد و از سویی دیگر بخشی از خدمات کادر آموزش می‌تواند به صورت جشنواره‌ و نمایشگاه اطلاع‌رسانی شود که جشنواره آفرینو با موضوع ابتکارات و ایده‌های جدید در این راستا جدیدا راه اندازی شد.

معاون وزیر اموزش و پرورش، رسانه را یکی از ارکان چهارگانه تربیت دانست و افزود: رسانه می‌تواند یاریگر آموزش و پرورش باشد، بنابراین بستر استفاده از ظرفیت رسانه در آموزش و پرورش آماده شده است.

محمودزاده در خصوص نبود فضایی یکپارچه برای اطلاع‌رسانی آخرین خبرها و دستاوردهای روز در حوزه آموزش گفت: رسانه‌ها باید برای اطلاع‌رسانی در حوزه آموزش پای کار بیایند.

وی گفت: فعالان حوزه آموزش باید موظف شوند برخی از این ابتکارات و ایده‌ها که در حوزه‌های مختلف است را از طریق این جشنواره‌ها در معرض دید افکار عمومی قرار دهند تا دیگران هم از این ایده‌ها استفاده کنند و این ابتکارات به دیگر مناطق و مدارس تسری پیدا کند ، استفاده از هوش مصنوعی در آموزش، استفاده از تکنولوژی دیجیتال و خصوصیات مدارس آینده، بخش‌های کارگاهی این جشنواره بودند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار