به گزارش آرانیوز از تبریز، جبارعلی ذاکری در خصوص جداسازی مسیر BRT از مسیرهای مترو در تبریز و ایجاد ایستگاه مشترک پارک سوار گفت: در مسیر هایی که هم مترو و هم بی آر تی تردد میکنند باید BRT جمع آوری شود و تردد صرفا از طریق مترو صورت بگیرد تا فشار ترافیک به زیر زمین و مترو منتقل شود. فعالیت همزمان مترو و بی آر تی همزمان و در یک مسیر واحد صحیح و درست نیست.
وی با اشاره به طرح جامع در دست تدوین برای حل ترافیک تبریز، اظهار کرد: به ترافیک تبریز باید چندجانبه نگاه شود و راه حل این مسئله، فعالتر شدن مترو و سیگنالینگ مترو است که به علت تحریمها با مشکل مواجه شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه تا زمانی که مترو فعال نشود، از فشار معابر شهری کاسته نخواهد شد، گفت: اگر این مهم محقق نشود قطعاً مردم به خودروی شخصی روی میآورند.
وی در مورد تدوین طرح جامع ترافیک تبریز با تأکید بر اینکه مطالعات طرح جامع ترافیک تبریز ضروری است، گفت: امروزه با پیشرفت علم مهندسی ترافیک، از اینترنت اشیاء استفاده می شود تا بهترین معابر مسیریابی شود و خودروها در کوتاهترین زمان به مقصد برسند و اینها میتوانند در طرح جامع حمل ونقل پیش بینی شده و حتی در تصمیمگیریهای کلان استفاده شوند.