کد خبر: ۱۱۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی جوی نارنجی از پیش‌بینی افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان واقع در شمال استان خبر داد.
هشدار در خصوص افزایش سرعت طوفان گردوخاک در سیستان

محسن حیدری در گفت‌وگو با آرانیوز در زاهدان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی جوی نارنجی توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از پیش‌بینی افزایش سرعت بادهای 120 روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: پیش از ظهر فردا تا بعد ظهر جمعه 7 تا 9 شهریورماه وزش باد شدید تا خیلی شدید و گردوخاک و در نقاط مستعد طوفان گردوخاک برای مناطق شمالی استان با تاکید بر روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت افزایش غبار همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید برای زاهدان، مناطق مرکزی، نوار شرقی از میرجاوه تا سراوان و غرب استان از شورگز تا فنوج پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا از پنجشنبه حدود 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

حیدری خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه، از ترددهای غیرضرور در فضای باز در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری، از کار در ارتفاع پرهیز و از گلخانه‌ها محافظت شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار