کد خبر: ۱۱۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
طی چند ماهه اخیر تعداد نزاع های فردی و دسته جمعی در سطح شهر گناباد گلایه‌های مردمی زیادی را به همراه داشته است.
گلایه گنابادی‌ها از افزایش نزاع‌های دسته جمعی

به گزارش آرانیوز از گناباد، طی چند ماهه اخیر تعداد نزاع های فردی و دسته جمعی در سطح شهر گناباد افزایش یافته و این موضوع نگرانی مردم را به همراه داشته است. آخرین درگیری شب گذشته در خیابان امام خمینی شهر گناباد رخ داد که تعدادی با چاقو و قمه اقدام به نزاع کرده اند که باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده است.

یکی از شهروندان شاهد این نزاع اظهارداشت: به قدری این نزاع ترسناک بود که فرزندم تا صبح نتوانست بخوابد و گریه می‌کرد.

وی ادامه داد: باید مسئولین فکر چاره ای برای این نزاع ها داشته باشند چرا که تعداد آنها در حال افزایش است و تقریبا در هفته چندبار شاهد نزاع و درگیری هستیم.

یکی دیگر از شهروندان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: نزاعی حدود دو هفته قبل در خیابان عدالت و در نزدیکی دادگستری گناباد صورت گرفت که بسیار وحشتناک بود.

وی ادامه داد: همسر و فرزندان ما بیرون که می‌روند امنیت ندارند و این نزاع‌ها باعث دلهره و ترس شهروندان شده و باید برخورد جدی با مخلان صورت گیرد.

پس از نزاع های متعدد، معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی شهرستان گناباد طی اطلاعیه ای صبح سوم شهریور اعلام کرده است با مخلان امنیت و نظم ، برابر قانون برخورد قاطع صورت می‌گیرد، پیرو نزاع در محدوده درمانگاه سید الشهداء، به استحضار همشهریان عزیز می‌رساند درگیری لفظی چند نفر که متاسفانه به درگیری فیزیکی منجر شده است، پس از اعلام موضوع به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 ،بلافاصله پلیس در محل حاضر و اقدامات لازم با هماهنگی مقام قضائی صورت گرفته و موضوع در دست بررسی و رسیدگی است.

متاسفانه به لحاظ تعدد نزاع فردی در سطح شهرستان و افزایش آمار نزاع و درگیری در گناباد، تاکنون توسط پلیس و سایر نهادهای مربوطه، برای پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث، اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه صورت گرفته و با مخلان نظم و امنیت که باعث سلب آسایش و آرامش عمومی جامعه می‌شود نیز برابر قانون برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

مرتضی امیری دادستان گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خصوص نزاع های اخیر در این شهر اظهار داشت: در مورد نزاع و قمه‌کشی‌های خیابانی صورت گرفته و ایجاد رعب و وحشت و نگرانی‌های به حق باید عرض کنیم که این حادثه دردناک توسط شهروندان غیرگنابادی و پس از مصرف مشروبات الکلی و مواد روان‌گردان رخ داده است که در کنار پیگیری‌های بسیار جدی توسط دستگاه قضایی و دادستانی شهرستان، سایر سازمان‌های اطلاعاتی مثل اطلاعات نیروی انتظامی نیز با همت و جدیت پیگیر مسئله هستند و تا روشن شدن تمام زوایای این اتفاق پیگیری ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: این وعده را به شهروندان می‌دهیم که ضمن رسیدگی کامل به این پرونده و با اخذ تدابیر شدید بازدارنده از هرگونه رفتار مشابه در شهرستان جلوگیری به عمل خواهد آمد تا تمام گنابادی‌های عزیز بتوانند بدون کوچکترین دغدغه به امورات روزمره خود برسند.

دادستان گناباد تاکید کرد: از شهروندان خواهشمندیم در جهت حفظ آرامش از هرگونه انتشار اخبار یا ویدئوهای مربوط به این حادثه خودداری کنند تا بر اساس مواد قانونی در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی و اشد مجازات در نظر گرفته شود.

گفتنی است؛ شهروندان گنابادی طی پیام ها و تماس هایی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم درخواست پیگیری جدی این موضوع تا حصول نتیجه را داشته اند و ابراز نگرانی از این گونه موارد در سطح نقاط مختلف شهر را مطرح کردند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار