کد خبر: ۱۱۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ثبت ۱۸۳ اثر منقول خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران تاکنون خبر داد.
ثبت ۱۸۳ اثر منقول خراسان رضوی در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش آرانیوز از مشهد، احسان زهره‌وندی اظهارداشت: خراسان رضوی با ثبت 183 اثر منقول در فهرست آثار ملی جزو استان‌های پیشرو است و بیشترین تعداد آثار منقول کشور را طی سال جاری ثبت کرده است.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی منقول یا همان اشیای تاریخی موجود در موزه ها و مجموعه‌های فرهنگی در خراسان از تنوع و تعدد و فراوانی زیادی برخوردار است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: وجود موزه های معتبر همچون موزه بزرگ خراسان، مجموعه‌های چندگانه موزه‌های آستان قدس و موزه اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در استان فرصت مغتنمی برای بازدید و شناخت جلوه های میراث فرهنگی را بوجود آورده است.

زهره‌وندی افزود: از مجموع اشیای ثبت شده استان، تعداد 121 اثر متعلق موزه‌های آستان قدس رضوی، تعداد 46 اثر مربوط به موزه‌های میراث فرهنگی استان و تعداد 16 شی نیز متعلق به موزه اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ثبت ملی این آثار یک فرآیند قانونی و اقدامی پژوهشی است که موجب شناخت بهتر پژوهشگران و علاقه‌مندان از این آثار شده و همچنین امر حفاظت و حمایت از آن‌ها را در پناه قانون قرار می‌دهد.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار