کد خبر: ۱۱۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از آمادگی سرمایه‌گذار هندی برای همکاری در حوزه معادن و نیروگاه خورشیدی در استان خبر داد و گفت: برای فعالیت اثر بخش سرمایه گذاران خارجی در استان، تمامی مشوق‌های قانونی را به کار می‌بندیم.
آمادگی سرمایه‌گذار هندی برای توسعه معادن خراسان جنوبی

به گزارش آرانیوز از بیرجند، نشست مشترک با حضور شرکت سرمایه گذار از کشور هندوستان، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان جنوبی، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی پیرامون پروژه‌های سرمایه گذاری معدنی و نیروگاه خورشیدی با مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی برگزار شد.

علیرضا عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های بی نظیر و معدنی خراسان جنوبی، گفت: برای فعالیت اثربخش همه سرمایه گذاران خارجی در استان، تمامی مشوق‌های قانونی را به کار می‌بندیم.

وی با اشاره به تخصص گروه سرمایه‌گذاری هندی در حوزه معدنی و نیروگاهی، تصریح کرد: این حوزه از چند جهت برای کشور و استان ما حائز اهمیت است که از مهترین عناوین آن می‌توانیم باتوجه به موقعیت جغرافیایی خراسان جنوبی به فرصت‌های توسعه معدن و صادراتی تولید برق اشاره کنیم.

عباس‌زاده گفت: سرمایه‌گذاری‌های نجومی و کلان در حوزه زیرساختی استان خراسان جنوبی در حال انجام است و این اقدامات نشان می‌دهد که خراسان جنوبی با شتاب در حال حرکت به سمت توسعه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه سرمایه گذاری اشاره کرد و بیان کرد: 76 درصد ذخایر زغال سنگ کشور و 85 درصد بنتونیت خاورمیانه، تنها بخشی از ظرفیت‌های معدنی این استان است.

وی افزود: آمادگی داریم که فرآیندهای اجرایی را در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهیم و همچنین با ورود تجهیزات و افراد متخصص و استفاده از ظرفیت آنها در به‌روزرسانی عملکرد در این زمینه موافق هستیم و در جهت توسعه روابط سرمایه گذاری تلاش می‌کنیم.

سرمایه‌گذار هندی نیز با ابراز خرسندی از حضور خود در استان خراسان جنوبی، استان را دارای ظرفیت‌های بالا در زمینه‌های مختلف توصیف و آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در زمینه معادن خراسان جنوبی و بزرگ مقیاس استان اعلام کرد.

در این نشست در زمینه نحوه فرآیند سرمایه‌گذاری در حوزه معادن و نیروگاه خورشیدی گفتگو و مقرر شد راهکارها و پیشنهادات از سوی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی برای انجام همکاری‌های مشترک مشخص به سرمایه‌گذاران ارائه شود.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار