کد خبر: ۱۱۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

رفع فیلترینگ یک مطالبه عمومی است / مشخص نیست منابع مالی حاصل از فیلترشکن ها به جیب چه کسانی می رود

به گزارش آرانیوز  مهندس احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان با انتقاد از سیاست های فیلترینگ شبکه های اجتماعی و مشکلات و هزینه هایی که به مردم تحمیل شده است به خبرنگار آرانیوز گفت: متاسفانه اعمال فیلترینگ مشکلات زیادی برای مردم و کسب و کار آنها ایجاد کرده است و ما به عنوان نماینده مردم در هر حضور بین مردم مرتبا گله مندی آنها را می شنویم.

 

نماینده غرب هرمزگان افزود : امروزه که به عنوان عصر ارتباطات بین المللی و‌ جهانی است تمامی قسمت های زندگی بشر مخصوصا قسمت های کلان و‌خرد اقتصادی به اینترنت و شبکه های اجتماعی گره خورده است و گریز از آن اجتناب ناپذیر است.

 

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت : در تمام دنیا وقتی مسائل امنیتی در کشورها ایجاد می شود به منظور کنترل شرایط اجتماعی محدودیت هایی به مدت محدود اعمال می شود اما الحمدالله امروز در ایران فضایی کامبا امین و به دور از هرگونه مسائل خاص امنیتی شاهد هستیم و روال کار و زندگی مردم کاملا عادی است لذا فیلتر کردن شبکه های اجتماعی اصلا منطقی نیست.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با بیان اینکه امروز فیلترینگ در زندگی مردم تبدیل به معضل شده است افزود : اگر محدودیت ها واقعی بود و به صورت کامل شبکه های اجتماعی قطع بود حرف ها قابل قبول بود ولی وقتی با هزینه و پول و منافع این محدودیت ها به راحتی قابل رفع هست اصلا موضوع فیلترینگ پذیرفتنی نیست و مشخص نیست این منابع زیاد مالی در جیب چه کسانی می رود و پشت این قضایا چه کسانی هستند.

 

مهندس احمد جباری اضافه کرد: باید برای حضور در مناسبت های جهانی و استفاده از فضای مجازی که امروزه تبدیل به یک فضای حقیقی شده است محدودیت های غیرمنطقی را برداریم ، فضا را برای مردم آزاد کنیم و سرعت اینترنت را افزایش دهیم تا نیازی به ابزارهای کذایی که به ابزاری برای دلالی و سودجویی تبدیل شده است از میان برداشته شود.

 

نماینده مردم بندرلنگه ، بستک ، پارسیان و‌جزیره کیش افزود : قطعا آقای رییس جمهور با این نگاه مثبت و قولی که در زمان تبلیغات به مردم دادند در این مسیر حرکت خواهند کرد زیرا رفع محدودیت های فضای مجازی برای دسترسی راحت مردم به آن یک‌ مطالبه عمومی است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار