کد خبر: ۱۱۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: هم‌اکنون ۹۵ هزار نفر یعنی سه برابر برنامه دولت در استان متقاضی مسکن ملی هستند.
۹۵ هزار کردستانی متقاضی مسکن/۲۵ هزار واحد آماده واگذاری شد

به گزارش آرانیوز از سنندج، جهانگیر الیاسی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان کردستان با اشاره به اینکه برنامه دولت تامین مسکن برای 36 هزار نفر است، اظهار داشت: متقاضیان مسکن در استان هم‌اکنون 95 هزار نفر؛ یعنی سه برابر برنامه دولت در استان متقاضی مسکن هستند.

وی افزود: برنامه دولت در زمینه تامین زمین 36 هزار واحد انجام شده است. 25 هزار واحد در شورای عالی شهرسازی منتظر تایید نهایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه چهار شهرک مسکونی در استان در حال احداث است، برنامه دولت در حوزه احداث مسکن (مسکن حمایتی، خودمالکی، استیجاری روستایی و بافت فرسوده) را 87 هزار و 231 واحد عنوان کرد و گفت: احداث 36 هزار و 781 واحد برنامه دولت در حوزه مسکن حمایتی کردستان بوده که مقرر شده در چهار سال ساخته شود.

الیاسی تامین زمین را یکی از مشکلات استان در سنوات گذشته در حوزه مسکن بیان کرد و گفت: امروز 29 هزار واحد مسکن در سامانه راه و شهرسازی ثبت شده که احداث هفت هزار واحد به اتمام رسیده است. سال گذشته 19 کیلومتر محور بیجار - دیواندره، سه کیلومتر محور سقز - بانه بهسازی و تقاطع سه راهی مریوان افتتاح و محور کامیاران - مریوان نیز آسفالت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان پایدارسازی اشتغال استان را از تحولات حوزه مسکن بیان کرد و گفت: در سال 1400 منابع مالی استان در حوزه مسکن رشد 300 درصدی داشته است.

وی با ذکر اینکه هم اکنون 25 هزار واحد مسکن در استان آماده واگذاری به متقاضیان است، اعلام کرد: کردستان هجدهمین استان کشور از نظر جمعیت و پس از استان فارس بیشترین متقاضی مسکن ملی است. دولت سیزدهم بسته‌های تشویقی مصوب شده و در بازسازی بافت‌های فرسوده آمارها جهشی است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار