کد خبر: ۱۱۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر مازندران گفت: با انجام عملیات نجاتگران هلال‌احمر توانستند با انتقال کوهنورد مصدوم کرمانشاهی از ارتفاعات علم کوه کلاردشت وی را نجات بخشند.
کوهنورد کرمانشاهی در ارتفاعات علم‌کوه نجات یافت

به گزارش آرانیوز از کلاردشت، غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران اظهار داشت: طی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) هلال‌احمر مازندران در ساعت 8:07 دقیقه روز 15 شهریور خبری مبنی بر سقوط ارتفاع در منطقه علم کوه  در گرده آلمانها مخابره شد که  با شکستگی پای کوهنورد همراه بوده و بلافاصله به کشیک شعبه کلاردشت حادثه اطلاع رسانی شد، پس از تایید خبر موقعیت فرد آسیب دیده که کوهنورد 38 ساله از کرمانشاه بود به همراه یک کوهنورد دیگر در ارتفاعات مشخص شد.

وی با اشاره به اعزام تیم امداد و نجات کوهستان هلال‌احمر کلاردشت برای انجام ماموریت تاکید کرد: فراخوان امداد در ساعت 10 و 30 دقیقه به منطقه اعزام به منطقه اعلام شد و پس از 7 ساعت به محل حادثه رسیدند.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت مصدوم و  تاریکی هوا تصمیم به ادامه عملیات از مسیر با ایمنی بیشتر گرفته شد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر مازندران افزود: در ساعت 23 روز واقعه و صعب العبور بودن مسیر و 8 ساعت پیاده روی در شرایط سخت برای رسیدن به محل فرد حادثه دیده، درخواست بالگرد با هماهنگی معاونت امداد به سازمان امداد و نجات انجام گرفت.

فخاری، خاطرنشان کرد: به دلایل فنی حضور بالگرد مورد موافقت قرار نگرفت و در ساعت 3 و 30 دقیقه صبح روز 16 شهریور 1403 تیم امداد کوهستان کلاردشت عازم محل حادثه شد که در ساعت 10 صبح به مصدوم رسیدند.

وی تصریح کرد: پس از ارزیابی انجام شده خروج فرد از منطقه تصمیم گیری شد و مصدوم با بالاکشی خارج شد و پس از صعود به قله در مسیر بازگشت به علت خستگی و طولانی شدن عملیات اقامت شبانه تعیین شد.

فخاری با بیان اینکه به علت عدم توان مصدوم و ریکاوری نیروها فرد آسیب دیده به جان پناه خرسان منتقل شد بیان کرد: برنامه ریزی شد تا انتقال مصدوم در روز بعد انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین بیان کرد: به دلیل وضعیت جسمانی مصدوم و شرایط اقلیمی منطقه در ساعت 7 و 20 دقیقه درخواست مجدد جهت اعزام بالگرد ارسال شد که با پرواز بالگرد امدادی در ساعت 09:15 مصادف با 17 شهریور به محل حادثه اعزام و پس از جابه‌جایی و انتقال مصدوم به نزدیکترین محل استقرار آمبولانس، فرد آسیب دیده در ساعت 10 صبح منتقل شد.

به گفته این مسئول عملیات دشوار نجات مصدوم با 3 تیم مجهز امدادی کلاردشت و یک تیم واکنش سریع سازمان امدادونجات انجام شد.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار