به گزارش آرانیوز، تهیه اسناد جهتگیری شرکتهای گروه فولاد مبارکه با انتخاب ۲۳ شرکت اصلی از خردادماه سال جاری آغاز شد و در حال حاضر با حضور مدیران عامل و هیئتمدیره و مدیران شرکتها و نمایندگان فولاد مبارکه در حال نهاییسازی این اسناد هستیم.
این اقدام بهمنظور ارزشافزایی و ارتقای عملکرد و هماهنگی میان شرکتها انجام شده و این امکان را فراهم میآورد که با یک دیدگاه مشترک و استراتژیک به چالشها و فرصتهای آینده پاسخ دهیم.
سیامک شجاعی، مدیر استراتژی و تعالی سازمانی: اهمیت جهتگیری استراتژیک در شرکتهای یک گروه، بهویژه در دنیای پیچیده و رقابتی امروز، انکارناپذیر است. این فرایند به شرکتها کمک میکند تا اهداف مشترک با استراتژی کلان گروه را تعیین کنند و بهاینترتیب میان آنها همافزایی بیشتری ایجاد گردد. این امر میتواند به بهبود عملکرد، افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها منجر شود.
امروزه یکی از رموز موفقیت هلدینگهای بزرگ، همافزایی شرکتهای زیرمجموعه و جلوگیری از تخریب ارزش است که از طریق همسویی شرکتها ایجاد میگردد. جهتگیری استراتژیک نهتنها به ایجاد یک چشمانداز مشترک کمک میکند، بلکه باعث تقویت فرهنگسازمانی و ایجاد حس تعلق در میان کارکنان نیز میشود.