کد خبر: ۱۱۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان از ثبت جشنواره ملی سیر همدان در تقویم رویدادهای فرهنگی کشور خبر داد.
‌جشنواره ‌سیر همدان در تقویم ‌کشور ثبت ملی شد

به گزارش آرانیوز ازهمدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز در کارگروه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی سیر و موسیر در فرمانداری همدان اظهار داشت: ثبت جهانی سیر فرصت خوبی برای توسعه کشاورزی و یک برند جهانی برای همدان است که با همکاری دستگاه‌های متولی باید تحولات خوبی در تولید و صادرات سیر به وجود آید.

وی بیان کرد: همدان قطب تولید سیر در کشور است و سیر همدان یکی از سه سیر برتر دنیاست که باید از این فرصت در جهت توسعه اقتصادی استفاده کرد و در جهت برندینگ و صادرات سیر استفاده کرد.

معاون فرماندار همدان عنوان کرد: برگزاری جشنواره ملی سیر و موسیر در تقویم رویدادهای فرهنگی کشور در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ثبت شده و فرصت خوبی برای معرفی سیر و موسیر همدان است که باید هر سال با کیفیت بهتری از گذشته برگزار شود و اطلاع رسانی مناسب در سطح گسترده انجام شود و از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده شود.

ربانی مهر تصریح کرد:  جشنواره هر ساله با مشارکت مردم و تلاش دهیاری و شورای اسلامی روستای سولان و کشاورزان برگزار می‌شود و استقبال خوبی از این جشنواره به عمل می‌آید.

به گزارش آرانیوز، جشنواره ملی سیر و موسیر امسال 30 و 31 مهرماه هم‌زمان با میلاد با سعادت پیامیر اکرم(ص) در روستای سولان برگزار می‌شود.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار