کد خبر: ۱۱۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
دادستان پیشین عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی از سال ۱۴۰۱ تاکنون مانع اخراج ۲۷ هزار و ۱۱۸ کارگر شده‌ایم.
اخراج بیش از ۲۷ هزار کارگر در خوزستان منتفی شد

به گزارش آرانیوز از اهواز، صادق جعفری چگنی، صبح امروز در آیین معارفه و تکریم دادستان عمومی و انقلاب خوزستان که در محل سالن همایش های گیت بوستان اهواز برگزار شد، با اشاره به ظرفیت منابع انسانی خوزستان، گفت: یکی از مواردی که شاید در هیچ جای کشور پیدا نمی‌شود و برای دستگاه قضایی در تامین امنیت پایدار و رعایت عدالت اثرگذار است، مردم غیور، با شرافت و کریم خوزستان است.

وی افزود: گذشت و فداکاری با روح مردمان این مرز و بوم عجین شده که حاصل آن پایان خصومت های بالای 10 ساله و حل شدن بسیاری از پرونده هاست.

دادستان پیشین خوزستان ادامه داد: تسهیلگران در حوزه گذشت یکی از سرمایه های خوزستان در برنامه های توسعه مشارکت محور است.

چگنی گفت: در 2 سال گذشته با برنامه ریزی و نظارت همه همکاران طبق ابلاغات قوه فعالیت ها در جهت ارتقای امنیت عمومی، کاهش موجودی پرونده های مانده از سال های قبل، حمایت از تولید و اشتغال، استفاده از فناوری های نوین، افزایش ارتباطات مردمی و استقلال قضایی در مقابل تهدیدها پیش رفته است.

دادستان پیشین خوزستان افزود: در 2 سال گذشته نسبت به بازه زمانی مشابه 7 هزار 476 پرونده از گذشته باقی مانده تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: در سطح خوزستان در همین بازه زمانی 29 هزار و 33 پرونده منفی بوده که در این دوره 27 هزار و 812 پرونده از موجودی استان با تلاش شبانه روزی دادستان های محترم در شعب کسر شده است.

چگنی بیان داشت: از دیگر اقدامات می توان به کسر 21 هزار 727 پرونده مسن، تعیین تکلیف 5 هزار 752 پرونده از سال های قبل، تعیین تکلیف 302 پرونده کثیر الشاکی، 193 جلسه رسیدگی به پرونده های مهم، کاهش زمان ارجاع پرونده ها از 66 ساعت به 42 ساعت و کاهش زمان پاسخ‌دهی سوء پیشینه از 57 ساعت به 29 ساعت در مرکز استان اشاره کرد.

دادستان پیشین خوزستان درباره کاهش جرائم گفت: در خصوص امنیت عمومی با اقدامات و برخوردهای جدی شاهد کاهش 33 درصدی در وقوع قتل، کاهش 25 درصدی در مفاسد اجتماعی، کاهش 13 درصدی در نزاع و درگیری و رسیدگی به 150 پرونده مهم اقتصادی بودیم.

وی ادامه داد: در خصوص سرقت ها در حوزه تجهیزات نفت 80 درصد کاهش داشتیم و مانع تضییع 36 همت از حقوق بیت المال شدیم.

دادستان پیشین خوزستان در خصوص مبارزه با زمین‌خواری گفت: در این راستا 73 هزار و 594 هکتار از عرصه ها و زمین ها رفع تصرف شده است.

چگنی به موضوع رسیدگی به وضعیت شرکت ها و کارگران نیز اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی مانع اخراج 27 هزار و 118 کارگر شدیم.

وی افزود: در بحث اموال توقیفی نیز 1877 پرونده با ارزش 16 همت تعیین تکلیف شد.

دادستان پیشین خوزستان به بحث اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت: در بحث اتباع بیگانه با پیگیری های بین دستگاهی 10 هزار و 263 تبعه خارجی از استان ترد شدند.

 
 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار