کد خبر: ۱۱۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
رئیس پلیس راهور کردستان از اجرای طرح ویژه پلیس برای بازگشایی مدارس در سراسر استان خبر داد.
اجرای طرح ویژه پلیس برای بازگشایی مدارس در کردستان

به گزارش آرانیوز از سنندج، سرهنگ رضا همتی‌زاده از اجرای ایمن‌سازی مدارس مشرف بر معابر در راستای اجرای طرح ترافیکی مدارس باهدف امنیت تردد دانش‌آموزان خبر داد و اظهار داشت: این اقدام با هدف کاهش حوادث جاده‌ای و افزایش ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها انجام شده است.

وی در تشریح اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس از همکاری خوب تمام شهرداران به ویژه شهردار سنندج تشکر کرد و گفت: با هدف کاهش حوادث ترافیکی برای دانش‌آموزان، برنامه‌های از پیش تعیین شده در قالب طرح استقبال از ماه مهر، اقداماتی جهت ایمن‌سازی و ساماندهی معابر در دستور کار قرار گرفته که می‌توان به رنگ‌آمیزی سرعت‌گاه‌ها و خطوط عابر پیاده، اصلاح علائم ترافیکی و خط کشی محوری معابر سطح شهر به ویژه معابر منتهی به مدارس جهت تسهیل در عبور و مرور دانش‌آموزان و خانواده‌ها اشاره کرد.

رئیس پلیس راهور استان کردستان تصریح کرد: از آنجا که همزمان با بازگشایی مدارس در مهرماه سفرهای درون‌شهری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد، بنابراین وجود علائم ترافیکی در نظم بخشیدن و تأمین ایمنی شهروندان نقش بسزایی ایفا می‌کند، بر همین اساس در روزهای اخیر ساماندهی و بهسازی علائم راهنمایی و رانندگی از جمله نصب یا تعویض تابلوهای ترافیکی، رنگ‌آمیزی سرعت‌گیرها، بلوک‌های عابرپیاده و خطوط محوری در معابر پیرامون تمامی مدارس سطح شهر با همکاری خوب مجموعه شهرداران استان به مرحله اجرا رسیده‌ است.

وی از اولیا و مربیان دانش‌آموزان خواست با انتخاب سرویس‌های مدارس تحت نظارت شرکت‌های معتبر و رانندگان مورد تأیید سازمان حمل و نقل شهرداری‌های استان، امنیت و سلامت دانش‌آموزان خود را تأمین کنند.

همتی‌زاده با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم، عنوان کرد: پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان در راستای بازگشایی مدارس در تمام شهرهای استان، تمهیداتی را اندیشیده و متناسب با شرایط و وضعیت مدارس، محدودیت‌هایی را اجرایی و اعمال خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام و موافقت شورای ترافیک استان، با هدف روانسازی ترافیک صبحگاهی ساعات کار تردد سرویس‌های مراکز آموزشی و ادارات به ترتیب 7 تا 7:30 و 7:45 تا 8 صبح در نظر گرفته شده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار