کد خبر: ۱۱۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
رئیس پلیس فتای استان بوشهر، گفت: همزمان با سراسر کشور چهارمین پویش خرید امن در استان بوشهر در راستای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی آغاز شد.
آغاز چهارمین پویش سایبری خرید امن در بوشهر

به گزارش آرانیوز از بوشهر، سرهنگ قاسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به رصد شبانه‌روزی فعالیت‌ها در فضای مجازی، اظهار داشت: کشفیات تخلفات در فضای مجازی در 5 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به اجرایی شدن پویش سایبری خرید امن خاطرنشان کرد: با هدف آشنایی کاربران فضای مجازی و شهروندان در خصوص شیوه صحیح خرید امن و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی چهارمین پویش سایبری خرید امن با محوریت پلیس فتا در استان بوشهر همزمان با سراسر کشور از امروز آغاز شد تا 31 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در این پویش و برای تحقق کاهش شکل‌گیری جرائم تکرارپذیر کلاهبرداری مالی، اقدامات چند وجهی خود را حول محورهایی خاص نظیر، کلاهبرداری از طریق درج آگهی جعلی در سایت‌های آگهی محور و درخواست بیعانه، ارسال پیام‌های جعلی حاوی لینک برای آلوده‌سازی گوشی و در نهایت برداشت از حساب و آگهی‌های جعلی کاریابی متمرکز خواهیم کرد.

قاسمی با بیان اینکه مراحل اجرایی چهارمین پویش خرید امن با هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط و بویژه رسانه‌های استانی در حوزه‌های مختلف اجرایی می‌شود گفت: در این عملیات تولید و انتشار محتوای پیشگیرانه در رسانه‌های نوین و مکتوب، برگزاری میز خدمت و نمایشگاه سایبری، استفاده از تبلیغات محیطی اعم از توزیع بروشور و تراکت و نصب بنر و پوستر، فعال‌سازی تیم‌های گشت پیشگیری از اسکیمر، اقدامات رسانه‌ای در رسانه محلی و صدا و سیمای استانی به‌صورت شبانه‌روزی پیگیری می‌شود.

وی ارتقای دانش سایبری و افزایش آگاهی کاربران نسبت به تهدیدات و آسیب‌ها را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: این آموزش‌ها به روش‌های نوین در همه بسترهای فضای مجازی به‌صورت برخط یا حضوری و چهره به چهره در طول سال برای جوامع هدف اجرایی می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد که به هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا در هنگام خریدهای اینترنتی و تبادلات مالی خود توجه بیشتری کنند و در صورتی که با موارد مشکوک و مجرمانه‌ مواجهه شدند، موضوع را از طریق مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir با پلیس فتا در میان گذاشته تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار