کد خبر: ۱۱۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
مجموع آرای کارشناسان، متخصصان و دلسوزان اردبیل بر این است که استاندار بومی با شاخصه‌های توانمندی و سابقه درخشان برای اردبیل نیاز است.
اردبیل نیازمند مدیر بومی توانمند با سابقه درخشان است

به گزارش آرانیوز از اردبیل، در فصل جدید انتخاب و انتصاب مدیران محلی در استان‌های مختلف، این بار فرصتی است تا دولت چهاردهم استانداران خود را برگزیند که در این کارشناسان، مختصصان و دلسوزان استان اردبیل عمدتا بر این باورند که اردبیل نیاز به یک استاندار بومی توانمند و آشنا به استان دارد تا زمینه را برای پیشبرد بهتر امور و حل مشکلات و نارسایی‌های گذشته فراهم آورد.

فارغ از افراد متخلفی که برای این سمت در فضای مجازی، رسانه‌ای، محافل سیاسی، تشکل‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد مطرح است، پای صحبت عده‌ای از دلسوزان استان اردبیل نشستیم تا مطالبات خود را در این زمینه از دولت چهاردهم با شفافیت و جدیت مطرح کنند.

رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل در مورد بومی و یا غیربومی بودن استاندار اردبیل اظهار کرد: استاندار بومی و غیربومی هر کدام دارای مزیتی هستند ولی در مجموع انتظار ما از رئیس جمهور چهاردهم این است که استاندار فهمیده، فکور، شجاع، نترس و توانمند را برگزیند تا این استان از چنبره مدیریت ضعیف و عدم پیشبرد امور رهایی پیدا کند.

سعید ایرانی‌‌جم تصریح کرد: اگر قرار باشد در سطح یک فرمانداری شهرهای استان‌های دیگر نماینده دولت در این استان معرفی شود، ما آرام نمی‌نشینیم هر چند در انتخاب استانداران قبلی نیز نظرات خود را ارائه کردیم که گاه مورد توجه قرار گرفته و گاه نسبت به آن بی‌توجهی شده است.

با نگاه واقع‌بینانه می‌توان مدیری توانمند برای استان انتخاب کرد

یکی از اساتید دانشگاه‌های اردبیل نیز در این زمینه گفت: از سال 72 که اردبیل به درجه استانداری رسیده تجربه مدیران موفق بومی و غیربومی را داشته ولی در این مقطع به نظر می‌رسد فرد بومی با شناخت و عقلانیت بیشتر اردبیل را در حوزه‌های مختلف از عقب‌ماندگی‌ها نجات دهد.

بهنام صحرانورد افزود: ما نیروهای توانمندی را هم در اردبیل و هم در خارج از استان داریم که با گزینش بهترین فرد بومی می‌توان در کنار مشورت گرفتن از عقلا، مسئولیت را به فرد شایسته‌ای سپرد که در تراز دولت وفاق ملی و شایسته چهاردهم باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر چند مدل شایسته‌گزینی دارای شاخص خاصی نیست، اما به نظر می‌رسد با یک نگاه واقع‌بینانه می‌توان مدیری توانمند برای این استان انتخاب کرد تا ضعف‌های گذشته نیز برطرف شود.

این استاد دانشگاه‌های اردبیل اضافه کرد: در استان اردبیل استاندار غیربومی بسیار شایسته‌ای داشتیم که توانست در مدت مسئولیت خود کارهای مهم و اساسی را در اولویت هدف‌گذاری قرار دهد و در نقطه مقابل استاندار بومی بسیار ضعفی داشتیم که حتی قادر به مدیریت زیرمجموعه خود نبود.

صحرانورد بیان کرد: به نظر می‌رسد گروه‌های سیاسی نزدیک به دولت و برخی احزاب تاکنون تعدادی از گزینه‌های خود را به رئیس جمهور و دولت معرفی کردند اما انتخاب استاندار با پیشنهاد وزیر کشور و تصویب در هیأت دولت انجام می‌شود که انتظار می‌رود یک استاندار با تجربه، توانمند و در عین حال با پشتکار بسیار شایسته همراه باشد.

دیگر چهره با تجربه و توانمند فنی استان اردبیل در مورد انتخاب استاندار اردبیل یادآور شد: قطعا استاندار بومی بر استاندار غیربومی ارجعیت دارد چرا که ما در دوره فعلی نیز با استاندار بومی توانمندی روبه‌‌رو هستیم که در این سه سال مسئولیت استانداری در دولت سیزدهم با انعطاف، همفکری و مشورت گرفتن توانست کارهای شایسته‌ای را انجام دهد.

یوسف ساجد ضرورت توجه دولت به ابقای استانداران توانمند نظیر استاندار اردبیل را یادآور شد و تصریح کرد: تغییر رویکرد در انتخاب مدیران مطالبه اصلی دلسوزان استاندار فعلی است تا با به کارگیری نیروهای توانمند بتوان دراین حوزه موفق عمل کرد.

از اعضای با سابقه شورای شهر اردبیل و مدیران توانمند دیار سبلان نیز گفت: در کنار پاکدستی و عملکرد مناسب استاندار اردبیل، بعید است که استاندار فعلی در سمت خود ابقا شود چرا که دولت‌ها به تناسب شرایط سیاسی و نگاه مدیریتی خود در حال جابجایی استانداران هستند.

حسین افسانه افزود: انتظار می‌رود فرد بومی توانمند از سوی دلسوزان این استان برای عهده‌داری مسئولیت استانداری مطرح شود تا به دور از شعارزدگی و وعده و وعید بتوان کارها را به پیش برد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ضرورت دارد هر چه سریعتر استاندار اردبیل سکان هدایت را بر عهده گرفته تا پیش از شروع فصل کاری، بخش عظیمی از پروژه‌ها در مسیر ریل اجرایی و تکمیل قرار گیرد.

دیگر مدیر با سابقه در اردبیل نیز در مورد انتخاب استاندار اردبیل اضافه کرد: ما در استان اردبیل با توسعه بخش کشاورزی به عنوان محور اساس توسعه استان روبه‌رو هستیم، در حالی که هم در بخش کشاورزی و هم سایر حوزه‌ها با عقب‌ماندگی و ضعف مشهود روبه‌رو هستیم.

عباس کریمی به مدیران ضعیف استانی در سایه انتصاب استانداران بی‌تجربه اشاره کرد و یادآور شد: بخش عظیمی از کارهای زیربنایی در این استان از انتقال آب گرفته تا گمرک، منطقه آزاد، منطقه تجاری و... بلاتکلیف مانده در حالی که ما با انتخاب یک استاندار توانمند و بسیار مسلط بر امور می‌توانیم در این زمینه کارها را سر و سامان دهیم.

دیگر عضو سابق شورای شهر اردبیل نیز ادامه داد: باید در قالب یک تیم و تفکر دولت چهاردهم انتخاب استاندار با مشورت گرفتن از همه سلائق و نگرش‌ها انجام شده تا بتوانیم بر اساس شاخص‌های توسعه یافتگی استان اردبیل را به پیش ببریم.

ناصر ناطق درآبادی تصریح کرد: عملکرد استانداران در وزارت کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در این زمینه ضرورت دارد شاخص‌های مهم در این رتبه‌بندی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته شاخص توسعه اقتصادی استان نادیده گرفته شده و ما نتوانستیم استانداری توانمند در این استان را تجربه کنیم در حالی که انتظار می‌رود در دولت چهاردهم به تناسب تجارب و توانمندی‌ها تصمیم‌گیری شده و جلوی بسیاری از ضعف‌ها و نارسایی‌ها گرفته شود.

استاد دانشگاه‌های اردبیل در حوزه اقتصادی نیز افزود: ما با یک دولت توانمندی روبه‌رو هستیم که قطعا در انتخاب استانداران نیز توانمندی آنها نمود پیدا می‌کند و ضرورت دارد به دور از بومی یا غیربومی بودن استاندار، فردی توانمند با سابقه اقتصادی انتخاب شود تا این استان از گرفتاری‌های مختلف به ویژه کاهش سرانه درآمدی نجات پیدا کند.

موقر در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار انتخاب استاندار و پیشبرد اهداف، باید معاونان و مشاوران نیز به همراه مدیران چهره‌های توانمندی باشند تا بتوانیم خروجی مناسبی را از دولت چهاردهم در استان به نظاره بنشینیم.

یکی از فعالان ورزش نیز به قهقرایی رفتن ورزش این استان در سایه یک مدیریت ضعیف اشاره کرد و ادامه داد: ورزش استان اردبیل در 2 سال اخیر شرایط اسفناکی را طی می‌‌کند و ضرورت دارد استانداری را انتخاب کنیم تا مدیران توانمند در عرصه‌های تخصصی نظیر ورزش را انجام کنند.

قربانی اضافه کرد: متأسفانه هیأت‌های ورزشی متعدد با بلاتکلیفی روبه‌رو بوده و بسیاری از ساختمان‌های ضروری ورزش در حال فروش است در حالی که چنین مدیر ضعیف در حوزه ورزش بزرگترین ضربه را بر پیکره ورزش وارد می‌کند.

وی در مورد انتخاب استاندار بیان کرد: استاندار اردبیل باید فردی توانمند، عاقل و مسلط بر کار باشد و در وهله بعدی معاونان، مشاوران و مدیران کل بسیار تخصصی و توانمند را برگزیند.

به نظر می‌رسد مجموع آرای کارشناسان، متخصصان و دلسوزان اردبیل بر این است که استاندار بومی با شاخصه‌های توانمندی و سابقه درخشان برای اردبیل نیاز است که دولت چهاردهم با انتصاب هر چه سریعتر آن می‌تواند اردبیل را در ریل توسعه و پیشرفت روزافزون قرار دهد.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار