کد خبر: ۱۱۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
زنگ جوانه‌ها و ایثار و مقاومت با حضور مسئولان، دانش‌آموزان و والدین آنان در مدارس استان کردستان نواخته شد.
 زنگ جوانه‌ها و ایثار در مدارس کردستان نواخته شد

به گزارش آرانیوز از سنندج، پیش‌ از ظهر امروز در یک مراسم نمادین با حضور رئیس آموزش و پرورش، مسئولان و مدیران استانی، شهرستانی و معلمان زنگ ایثار و جوانه‌ها (پایه هفتم) در دبیرستان شهید سودابه احدی این شهر نواخته شد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان سنندج در آیین نمادین زنگ ایثار و جوانه‌ها در سنندج، اظهار داشت: داشتن امید و هدف در تحصیل و زندگی از عواملی است که دانش‌آموزان را به مسیر پیشرفت بهتر در زندگی سوق می‌دهد.

محمد سعید کنعانی با اشاره به عوامل تأثیرگذار بر پیشرفت و موفقیت دانش‌آموزان گفت: تقویت  روحیه امید بر انگیزش دانش‌آموزان در رشد و پیشرفت تحصیلی اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه همه انسان‌ها توانمند و مستعد هستند، تصریح کرد: دانش‌آموزان باید آموزش و تحصیل استعدادهای خود را شکوفا و شناسایی کنند.

کنعانی جشنواره نوجوان خوارزمی را مهم‌ترین مقوله برای استعدادیابی دانش‌آموزان دانست و یادآور شد: از آنجا که مدرسه محلی برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است، دانش‌آموزان با مشاوره و راهنمایی معلمان رشته مناسب و مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

زنگ جوانه‌ها و ایثار و مقاومت در مدارس سایر شهرستان‌های استان کردستان نیز نواخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در گفت‌وگو با آرانیوز، اظهار داشت: امسال همزمان با بازگشایی مدارس 320 هزار نفر دانش‌آموز در 15 هزار کلاس درس و سه هزار و 200 آموزشگاه استان سال‌ تحصیلی را آغاز می‌کنند.

هاشم ناظمی‌جلال، تعداد پرسنل شاغل در آموزش و پرورش را 23 هزار نفر عنوان کرد و گفت: روز دوشنبه این هفته 25 هزار کودک پیش‌دبستانی و روز گذشته سه‌شنبه  29 هزار دانش‌آموز پایه اولی در یک هزار و 930 مدرسه ابتدایی فعالیت تحصیلی خود را آغاز کردند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار