کد خبر: ۱۱۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر از صدور مجوز سقط جنین در استان خبر داد و گفت: در چهار ماهه اول سال جاری مجموعاً ۶۱ پرونده سقط جنین تشکیل و از این تعداد برای ۳۴ نفر مجوز سقط صادر شده است.
 صدور ۳۴ مجوز سقط جنین در استان بوشهر

به گزارش آرانیوز از بوشهر، ابراهیم پارسا صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر تأمین زیرساخت و تجهیزات پزشکی قانونی استان در راستای تسریع پاسخ و نظرات دقیق را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با برنامه‌‌ریزی لازم راه‌اندازی پزشکی قانونی در همه شهرستان‌های استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با اشاره به افتتاح سالن تشریح پزشکی قانونی کنگان و پزشکی قانونی دشتی گفت: تمام تلاش پزشکی قانونی در راستای رضایت‌مندی مردم و مراجعه‌کنندگان است.

وی ادامه داد: 90 درصد آزمایش‌های مربوط به پزشکی قانونی در بوشهر و تنها آزمایشات مربوط به امور ژنتیکی در استان فارس انجام می‌شود.

پارسا تعداد پرونده‌های تشکیل شده سقط جنین استان بوشهر در سال قبل را 118 پرونده اعلام و خاطرنشان کرد: 61 پرونده سقط جنین در 4 ماه نخست امسال در استان تشکیل و از این تعداد برای 34 نفر مجوز سقط صادر شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر ادامه داد: این تعداد مجوز صادر شده، نسبت به 4 ماه نخست سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است.

وی مشکلات جنینی، عوارض ناشی از سزارین و مشکلات کلیوی مادر را از موارد صدور مجوز سقط در پرونده‌ها اعلام کرد و گفت: در صورت داشتن شرایط خاص مادر یا جنین، که موارد آن در قانون ذکر شده، با تأیید کمیسیون تخصصی قاضی، رأی صادر می‌کند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار