کد خبر: ۱۱۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
مشاور وزارت جهاد کشاورزی، گفت: در تلاشیم تا طرح جهش تولید را برای مدت پنج سال دیگر تمدید کنیم.
تمدید ۵ ساله طرح جهش تولید گندم

به گزارش آرانیوز از سنندج، سهراب سهرابی، مشاور معاون وزیر و مجری طرح گندم کشور در وزارت جهاد کشاورزی که صبح امروز در آیین آغاز سال زراعی 1403-1404 در کردستان حضور یافت، به اهمیت بحث تولید گندم و سهم آن در امنیت غذایی کشور اشاره و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با هیئت دولت امنیت غذایی را اولویت کشور دانسته و خودکفایی محصول استراتژیک گندم را مهم ذکر فرمودند، بنابراین توجه به این حوزه ضروری است.

وی با اشاره به خرید تضمینی بالغ بر 11 میلیون و 960 هزار تن گندم که رکوردی کم‌سابقه است، در کشور خبر داد و درباره مطالبات معوقه گندم‌کاران افزود: امید که در هفته آینده بخش اعظم مطالبات کشاورزان پرداخت شود.

مشاور وزارت جهاد کشاورزی ضمن قدردانی از تلاش و همت کشاورزان کردستانی که امسال نیز رتبه دوم کشوری تولید گندم را کسب کردند، تصریح کرد: شرایط جوی مناسب، دمای متعادل و تلاش و همت کشاورزان و راهنمایی‌های مسئولان و کارشناسان جهاد کشاورزی همه و همه به صورت زنجیر‌وار دست به دست هم دادند تا این مهم محقق شود.

وی با اشاره به تولید 48 هزار تن بذر در کردستان عنوان کرد: این میزان تولید نسبت به 6 هزار تن بذر در سال‌های قبل، جهش 8 برابری داشته است.

سهرابی به تأثیرگذاری تولید گندم در ایران بر قیمت جهانی این محصول اشاره کرد و افزود: در سال‌هایی که ایران به خودکفایی در این محصول می‌رسد و نیاز به واردات بسیار کاهش می‌یابد، قیمت جهانی گندم نیز با افت مواجه می‌شود.

مجری طرح گندم کشور بیان کرد: مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است تا طرح جهش تولید را برای مدت پنج سال دیگر تمدید کند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار