کد خبر: ۱۱۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
رئیس راهنمایی و رانندگی کردستان از استقرار ۱۲۰ تیم پلیس راهور در روزهای آغازین بازگشایی مدارس در سطح استان خبر داد.
استقرار ۱۲۰ تیم پلیس راهور در کردستان/افزایش ۳۰ درصدی ترافیک

سرهنگ رضا همتی‌زاده در گفت‌وگو با آرانیوز در سنندج با اشاره به فرا رسیدن یکم مهر ماه، از استقرار 120 تیم پلیس راهور کردستان در روزهای آغازین بازگشایی مدارس خبر داد.

وی گفت: برخی والدین برای جابه‌جایی فرزندان خود در روزهای ابتدایی بازگشایی مدارس از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند که این امر در ساعات شروع و پایان مدارس باعث ایجاد گره‌های ترافیکی می‌شود. 

رئیس پلیس راهور استان کردستان با بیان اینکه حضور ماموران راهنمایی برای تسهیل ترد از ماموریت‌های مهم پلیس راهور، در روزهای آغازین مهر است، تصریح کرد: با توجه به ساماندهی نشدن سرویس مدارس و انتقال دانش‌آموزان به مدارس توسط خانواده‌ها، شاهد افزایش 30 درصدی ترافیک در سطح معابر شهری خواهیم بود. 

وی بیان کرد: پلیس راهور ضمن پوشش ترافیکی صبحگاهی تمامی مسیرهای پرتردد دانش آموزی؛ تعداد 120 گشت خودرویی و پاس پیاده در اوایل صبح در مسیرهای پرتردد به‌کارگیری و نسبت به روانسازی اقدام خواهند کرد.

رئیس پلیس راهور استان کردستان گفت: از والدین تقاضا داریم در ایام آغاز سال تحصیلی جدید با برنامه‌ریزی مناسب، کمی زودتر از منزل خارج شوند تا با عجله و شتاب بی‌مورد، زمینه‌ساز حوادث رانندگی نشوند؛ همچنین از توقف‌های دوبله مقابل مدارس خودداری و در انتخاب جای پارک خودرو دقت کنند تا برای سایر رانندگان مزاحمت ایجاد نکنند نداشته باشند و خللی در تردد ایجاد نشود.

وی با چند توصیه به دانش‌آموزان افزود: دویدن ناگهانی به سمت خیابان ممنوع است و دانش آموزان باید قبل از ورود به محیط خیابان به سمت چپ و راست  خود نگاه کنند. 

رئیس راهنمایی و رانندگی با یادآوری اینکه عبور از خط‌کشی عرضی خیابان، بازی و شوخی کردن در خیابان، دویدن به دنبال وسیله نقلیه و باز کردن درِ خودرو پیش از توقف ممنوع است، گفت: دانش‌آموزان از عجله و شتاب هنگام تردد در سطح خیابان خودداری کنند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار