کد خبر: ۱۱۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
️به منظور ايجاد محيطي شاد و مفرح در شروع سال تحصيلي جديد و آشنایی شهروندان با مفاهيم و رويكردهاي شهر انسان محور، رویداد روز جهانی بدون خودرو، با حضور پرشور و استقبال گسترده عموم شهروندان به همت معاونت‌ حمل و نقل و ترافيك منطقه۹ برگزار شد.

با استقبال پرشور شهروندان؛ رویداد روز جهانی بدون خودرو در منطقه۹ برگزار شد

به گزارش آرانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه۹ با اعلام این خبر گفت: روز ۲۲ سپتامبر مصادف با سی و یکم شهریور ماه روز جهانی  بدون خودرو نام گذاری شده که در این  روز شهروندان بجای رانندگی با خودروی  شخصی  از سایر شیوه‌های فعال سفر همچون پیاده‌روی،  دوچرخه‌سواری،حمل‌ و نقل عمومی و سایر اشکال حمل ‌و نقل پایدار بهره می‌گیرند.

وی افزود: رویداد روز جهانی بدون خودرو با هدف ارتقاء کمی و کیفی حمل و نقل عمومی، ترویج و توسعه دوچرخه سواری و پیاده روی برگزار شد.

مرتضوی عنوان کرد: در این رویداد که در خیابان تفرش منطقه۹ برگزار شد، شرکت کنندگان از گروه های مختلف سنی به ویژه کودکان و نوجوانان به اجرای برنامه های شاد و متنوعی از  قبیل؛ سرود و نمایش، موسیقی محلی، دوچرخه سواری، طناب کشی، نقاشی روی چهره ، دارت ، استخر توپی و ایرهاکی پرداختند.

شهردار منطقه۹ بیان کرد: همچنین ارائه آموزه های ترافیکی و ایمنی توسط افسر آموزش پلیس راهور و کارشناسان هلال احمر، آتش نشانی و گروه های دوام ستاد مدیریت بحران منطقه۹ ارائه شد.

وی یادآور شد: اجرای مسابقه با موضوع حمل و نقل پاک و قوانین عبور و مرور و اهداء جایزه به نفرات برگزیده از جمله برنامه های ویژه پیش بینی شده در این رویداد بود.

لازم به ذکر است به منظور ترغیب شهروندان به مشارکت در این رویداد، اطلاع رسانی از طریق نصب بنر در سطح معابر، ارسال پیامک و تبلیغ در صفحات مجازی و رسانه های شنیداری صورت گرفت.

نظرشما
پربازدیدها