کد خبر: ۱۱۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
با حضور شهردار منطقه9، مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، مدیر آموزش و پرورش منطقه و مدیران شهری، نشست کمیته اجرایی مصوبه شهر دوستدار کودک برگزار شد.

مرتضوی شهردار منطقه9 در نشست کمیته اجرایی مصوبه شهر دوستدار کودک تاکید کرد: لزوم تجهیز فضای مناسب شهری برای کودکان

 به گزارش آرانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه9؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه با اشاره به اجرای مصوبات مرتبط با شهر دوستدار کودک تاکید کرد: شهر دوستدار کودک شهری است که کودک را دوست داشته باشد و این یعنی اینکه امکانات در فضای شهری برای کودکان فراهم باشد تا اسباب رضایت آنها را فراهم نموده و امنیت را برای آنها ایجاد کند.

وی عنوان کرد: می‌بایست ملاحظات را در اجرای اقدامات شهری در نظر داشت و شهری را ایجاد کرد که کودک را دوست داشته باشد؛ چرا که کودکان به عنوان آینده سازان این مملکت می بایست در محیطی توام با آرامش زندگی کنند.

در ادامه مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: توجه ویژه به موضوع و معقوله کودک را مد نظر داریم چرا که موفقیت ما و این مملکت در گرو حمایت از کودکان به عنوان آینده سازان می‌باشد.وی عنوان کرد: می‌بایست با نگاه کودک محور به موضوع و مسائل مرتبط با شهر و از دریچه آنها نگریسته شود در محله دوستدار کودک می‌بایست اقدامات کودکانه انجام شود و متناسب با نیاز کودکان در حوزه کودک فعالیت نمود.

مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران افزود: ایجاد محیط‌های مناسب در شهر برای استفاده کودکان از جمله اولویت‌های مجموعه شهری است و شهر دوستدار کودک شهری است که کودک شهر را دوست داشته باشد که می‌بایست با زاویه کودک موضوعات شهری را اجرا کنیم.

لازم به ذکر است در نشست کمیته اجرایی مصوبه شهر دوستدار کودک، ضمن ارائه گزارش مربوط به اقدامات حوزه آموزش‌های شهروندی منطقه9 در خصوص شهر دوستدار کودک مصوباتی اجرایی شد که از جمله این مصوبات، اجرای شهر پاتوق بازی جهت تبدیل به پاتوق کودک که در این خصوص پلازای هاشمی معرفی شد و همچنین مقرر شد جهت نقاشی بر روی معابری که در اطراف مدارس منتهی به بوستان‌ها می‌باشد اقدامات لازم در منطقه9 انجام شود و بوستان معلم به عنوان بوستان  منتخب مجهز به امکانات سرویس بهداشتی مخصوص کودکان شود.

نظرشما
پربازدیدها