کد خبر: ۱۱۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: در یک سال گذشته ۲۲ مورد وقف جدید با ارزش بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.
ثبت ۲۲ مورد وقف جدید در استان فارس

به گزارش آرانیوز از شیراز، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی در نشست خبری با اشاره به دهه وقف، از رفع اختلاف و احیای 112 پلاک موقوفه با منابع طبیعی فارس به مساحت 5 هزار و 309 هکتار خبر داد و اظهار داشت: در یک سال گذشته یک‌ هزار و 993 جلد سند مالکیت موقوفات استان به مساحت بیش از 24 هزار هکتار اخذ شده است.

وی از برگزاری 12 کارگروه مشترک استانی با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سخن گفت و افزود: در سال‌های 1401 و 1402 استان فارس به دلیل اخذ بیشترین تعداد اسناد مالکیت توانسته مقام نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس ادامه داد: در حوزه تهیه دارو به نیازمندان از محل موقوفه حاج محمد نمازی مبلغ 42 میلیارد و 935 میلیون ریال به بیماران نیازمند کمک شده است.

موسوی از خرید تجهیزات تخصصی و درمانی بیمارستان موقوفه نمازی با هزینه 224 میلیارد و 923 میلیون ریال خبر داد و بیان کرد: همچنین از محل موقوفه میرزا عنایت‌الله پوستچی مبلغ 23 میلیارد و 470 میلیون ریال کمک هزینه خرید عینک به بیماران نیازمند اعطا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مبنی بر سرمایه‌گذاری و بهره‌وری اقتصادی، از اتمام فاز اول احداث بزرگترین پرورشگاه موقوفه در خاورمیانه ( موقوفه حاج خلیل زالی) خاک‌برداری، دیوارگذاری و احداث 11 بلوک اقامتی و آموزشی خبر داد و عنوان کرد: زیربنای این پرورشگاه 48 هزار مترمربع با پذیرش 600 مددجو است که تاکنون 1300 میلیارد تومان برای ساخت آن تامین اعتبار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: امسال در مزرعه موقوفه کرامت الله خان مشیری شهرستان کازرون 120 هکتار گندم و صیفی‌جات بالغ بر 3 هزار تن محصول کشاورزی تولید و برداشت شد.

وی از احداث و بهره‌برداری مجموعه گردشگری ویژه بقعه متبرکه امامزاده سید محمود (ع) شهرستان فیروزآباد فارس خبر داد و تصریح کرد: همچنین کارگاه فرآوری و بسته‌بندی زیتون با سالن 400 مترمربع و مجهز به دستگاه سورت زیتون با تولید 120 تن راه‌اندازی شد.

موسوی به اجرای طرح شمیم حسینی و مساعدت به هیئت مذهبی، اماکن، مساجد و مواکب در ماه‌های محرم و صفر امسال با مبلغ 581 میلیارد سخن گفت و افزود: در یک سال گذشته 22 مورد وقف جدید با ارزش بالغ بر 1500 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

وی نیات وقف‌های جدید به ثبت رسیده را کمک به نیازمندان و مستمندان، تأمین هزینه‌های حوزه علمیه، اطعام و عزاداری، احداث و مرمت مساجد، کمک به بیماران سرطانی و امور آموزشی تحصیلی دانش آموزان و طلاب اعلام کرد.

 
نظرشما
پربازدیدها