کد خبر: ۱۱۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:
آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر نقش انسان‌ساز نماز گفت: نماز نور است، نوری که مسیر راه را روشن می کند، باید به این ریسمان چنگ زد تا گمراه نشد.

نماز نوری است که مسیر راه را روشن می‌کند

به گزارش آرانیوز از خراسان رضوی، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید زنگ نماز مهر؛ در مدارس استان به صدا در آمد.

آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم، در دبیرستان توحید مشهد، بر نقش انسان‌ساز نماز تاکید کرد و اظهار داشت: نماز نور است، نوری که مسیر راه شما جوانان را روشن می‌کند. به این ریسمان چنگ بزنید تا گمراه نشوید.  

وی افزود: در قرآن هیچ گناهی به جز ترک نماز کفر نیست، به جز ترک نماز، از هیچ جنایت و تجاوزی به عنوان کفر نام برده نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به دانش آموزان گفت: شما به واسطه سن و مسئولیت کمی که دارید امروز فرصت دارید که به راحتی با نماز مانوس شوید، فرصتی که در آینده در اختیار شما نخواهد بود.

نماز؛ همان تعلیم و تربیت واقعی است

در بخش دیگری از این مراسم؛ «سید امیر شوشتری» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی طی سخنانی یادآور شد: شاخصه‌های ارزشمندی درمود نماز مثل ساخت نمازخانه و حضور امام جماعت در مدارس استان در دو سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته  است و در تلاش هستیم تا این آمار را بهبود ببخشیم.

دیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: نماز؛ همان تعلیم و تربیت واقعی است که ما در مدارس استان بر روی آن تاکید داریم و می‌دانیم که دانش آموز برای پیشرفت باید با نماز مانوس باشد.

 
نظرشما
پربازدیدها