کد خبر: ۱۱۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
زنگ آغاز سال تحصیلی برای ۳۱۵ هزار دانش‌آموز استان قم، امروز در مدرسه دخترانه زمان‌زاده شهر قنوات به صدا در آمد.

نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی برای ۳۱۵ هزار دانش‌آموز در قم

به گزارش آرانیوز از قم، زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای ۳۱۵ هزار دانش‌آموز استان قم، امروز با حضور حجت الاسلام علی لطیفی رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش و سید محمدآقامیری استاندار قم در مدرسه زمان زاده شهر قنوات به صدا در آمد.

در این مراسم علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی اظهار داشت: مراسم آغاز سال تحصیلی در یک هزار و ۶۳۳ مدرسه و برای ۳۱۵ هزار دانش آموز برگزار می‌شود که نسبت به سال گذشته ۵۸ نوبت مدرسه اضافه شده‌است.

وی افزود: حدود هشت هنرستان و ۱۳ مدرسه تحویل آموزش‌وپرورش شده که یکی از مدارس، استثنایی می‌باشد که در شهر قنوات احداث شده‌است.

رحیمی ادامه داد: در همین راستا، ۵۳ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس از قبیل میز و نیمکت خریداری شده و در اختیار مدارس قرار گرفته‌است.

حجت الاسلام رضا کرمی پور امام جمعه شهر قنوات نیز با اشاره به مهاجرپذیر بودن این شهر، عنوان کرد: با توجه به این ویژگی و پایین بودن سرانه آموزشی، نیاز است توجه بیشتری به شهر قنوات شود؛ در برخی مدارس ظرفیت پر شده و برای ثبت‌نام سایر دانش‌آموزان مدارس با مشکل مواجه شده‌اند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم این‌که تعداد دانش‌آموزان در شهر قنوات زیاد است، ولی حتی یک اداره آموزش‌وپرورش در این شهر نیست و مردم باید برای کوچک‌ترین کاری به اداره‌های شهر قم مراجعه کنند.

امام جمعه قنوات با اشاره به تاکید قرآن بر علم‌آموزی، به دانش‌آموزان توصیه کرد: علم را فقط به خاطر علم باید آموخت؛ هر کس به امید علم‌آموزی به دنبال علم برود، بین او و انبیا فقط یک درجه فاصله است.

در مراسم فوق، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم و حسن بیاتی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان نیز حضور داشتند.

 
نظرشما
پربازدیدها