کد خبر: ۱۱۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
شهردار قم گفت: احداث ۳۵ تقاطع غیرهمسطح در ۴ سال برای قم پیش بینی شد که از این تعداد ۲۲ تقاطع غیرهمسطح در سطح شهر احداث شد و برنامه‌ریزی برای احداث ۱۰ تقاطع در سال جاری انجام شده است.
۱۰ تقاطع غیرهمسطح امسال در قم احداث می‌شود

به گزارش آرانیوز از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در آئین نواختن زنگ بازگشایی مدارس در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید قدوسی قم گفت: علم، انسانیت و تقوا، تلاش و کوشش سه شاخص برتری است که در قرآن کریم مطرح شده است.

وی ملت رشید را ملتی دانست که فرصت‌های خود را غنیمت بداند و خطاب به دانش‌آموزان افزود: فرصت به دست آورده را سرمایه بدانید و این را یکی از فرصت‌های خود بشمارید، هرکس بتواند از سرمایه‌های خود استفاده کند، رشد می‌کند.

شهردار قم دانش‌آموزان را آینده‌سازان کشور دانست و بر اهمیت داشتن هدف در رسیدن به موفقیت تأکید کرد و گفت: جوانی، مدرسه، هوش و ذکاوت شما از جمله سرمایه‌هایی است که در حفظ آن باید کوشش کنید.

سقائیان نژاد با اشاره به نیاز کشور برای علم و دانش خاطرنشان کرد: امروز دانش آموزان ما باید مسیر علم‌آموزی و رشد را با تلاش، کوشش و همت مضاعف طی کنند.

وی با اشاره به همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه، ایثار و شهادت طلبی است و حضور دانش آموزان و معلمان در این عرصه بسیار پررنگ بوده و دانش آموزان بسیاری نیز در هشت سال جنگ تحمیلی شهید و یا جانباز شدند.

شهردار قم با اشاره به آمار بالای دانش آموزان شهید در میان سایر اقشار، اضافه کرد: اگر امروز اقتدار و سربلندی داریم مدیون شهدا هستیم و شهدا قدرت واقعی ما هستند.

سقائیان نژاد در خصوص مسائل شهری خطاب به دانش آموزان عنوان کرد: با تدوین 2 برنامه راهبردی برای شهر، 35 تقاطع غیرهمسطح در طی 4 سال پیش بینی شد که از این تعداد 22 تقاطع غیر همسطح در سطح شهر احداث شد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای احداث 10 تقاطع در سال جاری انجام شده و پیش بینی می‌شود تا 4 تقاطع دیگر در سال آینده احداث شود.

شهردار قم از رتبه سوم قم در سرانه فضای سبز میان کلان‌شهرهای کشور خبر داد و گفت: اقدامات زیادی در زمینه‌های مختلفی چون حمل و نقل، فضای سبز، ترافیک برای توسعه شهر انجام شده است.

سقائیان نژاد در پایان با تاکید بر ضرورت اهمیت تعلیم و تربیت در توسعه شهری بیان کرد: یکی از دغدغه‌های شهرداری قم ایجاد بستر مناسب برای تعلیم و تربیت نسل جوان در محیط شهری و نشاط اجتماعی است.

 
 
نظرشما
پربازدیدها