کد خبر: ۱۱۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه باید به الزامات و احکام وقف عمل و برای مردم تبیین شود، گفت: مردم باید خدماتی که از جانب موقوفات به آنها ارائه می‌شود را بدانند و این خدمات را در زندگی خود به‌وضوح احساس کنند.
مردم خدمات موقوفات را باید به‌وضوح احساس کنند

به گزارش آرانیوز از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار حجت‌الاسلام‌ اسکندری؛ مدیرکل اوقاف استان قم که امروز در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه انجام شد با تبریک ایام ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) گفت: یکی از پیام‌های تقارن ولادت این دو بزرگوار این است که آنچه پیامبر (ص) از احکام و اعتقادات و اخلاق برای ما نازل کرده است باید از طریق ائمه و از جمله امام صادق (ع) برای ما تبیین و ترویج و توضیح داده شود.

 وی با بیان اینکه اگر کسی پیامبر (ص) را قبول داشته باشد؛ ولی امام صادق (ع) را قبول نداشته باشد به انحراف رفته است، افزود: بعد از پیامبر انحرافات و اختلافات زیادی پدید آمد و بنا به توصیه خود پیامبر (ص) ما سیره و روشی که امام صادق (ع) از زندگی پیامبر برای ما تفسیر و توضیح داده‌اند را قبول داریم.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به هفته وقف به شرایط و الزامات وقف تأکید کرد و گفت: افرادی که در دستگاه اوقاف هستند باید شرایط و الزامات وقف را به‌خوبی بدانند و در عمل به آن ملتزم باشند و در مرحله بعد این احکام و الزامات باید به مردم منتقل شود.

 وی ابراز داشت: مردم باید خدماتی که از جانب موقوفات به آنها ارائه می‌شود را بدانند و این خدمات را در زندگی خود به‌وضوح احساس کنند؛ زیرا این باعث اعتماد مردم و ترویج فرهنگ وقف می‌شود.

 آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اهمیت پاسخ به شبهات پیرامون موقوفات ابراز داشت: اگر شبهات مردم برطرف شود بر گسترش وقف تأثیر زیادی دارد.

 در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام‌ اسکندری؛ مدیرکل اوقاف استان قم با بیان اینکه ما بنا را بر توسعه وقف گذاشته‌ایم؛ زیرا معتقدیم که وقف نباید راکد باشد و باید توسعه پیدا کند، گفت: توسعه موقوفات باید متوازن باشد و همه جوانب توسعه وقف را باید در نظر بگیریم؛ لذا با همکاری که دوستان ما داشتند قدم‌های خوبی در این مسیر برداشته شده است.

 وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته برای پشتیبانی از برنامه‌های اوقاف گفت: در طول مدت مدیریت ما بالغ بر 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته که اگر به بهره‌برداری برسد روی عواید موقوفات تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

 مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به تعدی‌هایی که نسبت به برخی از موقوفات صورت‌گرفته است گفت: بهترین کاری که باید صورت گیرد این است که برای موقوفات خود سندهای ثبتی داشته باشیم تا کمتر امکان دست‌اندازی به موقوفات وجود داشته باشد؛ ازاین‌رو در دو سال گذشته توانستیم تمام موقوفات خود را سنددار کنیم و اولین استانی هستیم که موقوفه‌ای ندارد که سند نداشته باشد.

 
نظرشما
پربازدیدها