کد خبر: ۱۱۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک گفت: بیش از ۱۵۰۰ هکتار دیوارکشی غیرمجاز در اندیمشک وجود دارد.
وجود بیش از ۱۵۰۰ هکتار دیوارکشی غیرمجاز در اندیمشک

به گزارش آرانیوز از اندیمشک، محمدجواد آفرین،  با اعلام این خبر گفت: طی بازدیدهای انجام گرفته از ساخت و سازهای غیرمجاز که تبدیل به کوچه باغ، باغچه و نصب انشعابات غیرمجاز شده، متأسفانه به‌علت وجود حصارکشی کامل و بتونی، درب نگهبانی و نبود همکاری صاحبان این اراضی عملاً امکان حضور کارشناسان این مدیریت و بررسی های لازم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه همه این اراضی طی هشت سال گذشته تبدیل به کاربری غیرمجاز شده و همگی بدون مجوز هستند افزود: این باغات و ویلاها با استفاده از ضعف و نبود پیگیری مدیریت وقت جهاد کشاورزی و با تحویل خودروی گشت سامانه 131 و صدور پروانه ساخت از طرف ارگان های غیرمسؤل و برخلاف قانون حفظ کاربری اراضی ساخته شده‌اند.

آفرین تصریح کرد: افراد شناخته شده و خاص که اقدام به ساخت و سازهای غیرقانونی، خرید و تبدیل این اراضی به باغ ویلا کرده‌اند اکنون که در چنگال قانون گرفتار شده‌اند، در فضای مجازی سعی در سیاسی جلوه دادن این تخریب‌ها داشته و به دنبال بهره‌برداری سیاسی و تضعیف جایگاه نماینده فعلی مردم شریف شهرستان اندیمشک در مجلس شورای اسلامی هستند.

وی عنوان کرد: به اطلاع مردم فهیم و آگاه شهرستان اندیمشک می‌رساند همه این اقدامات از طریق گزارشات مردمی سامانه 131 در سنوات گذشته بوده و این مدیریت ملزم به ارائه پاسخ به گزارشات مردمی و پیگیری‌های قضایی تا حصول نتیجه است.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک بیان کرد: نظر به تأکید مقام معظم رهبری و تشکیل کارگروه فراقوه‌ای و همچنین پیگیری رئیس قوه قضائیه، برخورد قاطع و قانونی با ساخت و سازهای غیرمجاز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این مدیریت به مالکین اراضی کشاورزی، دلالان و واسطه‌ها در خصوص قطعه‌بندی و فروش غیرقانونی اراضی کشاورزی هشدار داده و قطعاً با این افراد به شدت برخورد خواهد شد.

آفرین اضافه کرد: انتظار می‌رود مردم فهیم شهرستان فریب این سودجویان را نخورده و از خرید زمین‌های قطعه‌بندی شده و باغ ویلا جداً خودداری و برای استعلام وضعیت و صحت و سقم تغییر کاربری‌ها به جهادکشاورزی اندیمشک مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: افراد بی‌اطلاع که از این قلع و قمع و تخریب‌ها دچار ضرر و زیان شده‌اند با حمایت و پشتیبانی حقوقی این مدیریت می‌توانند علیه فروشندگان اراضی طرح دعوی و اعلام جرم کنند.

 
 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار