کد خبر: ۱۱۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲

خبرخوش رئیس کمیسیون کشاورزی/ مطالبات گندم‌کاران در هفته های آتی پرداخت می شود

محمد جواد عسگری مردم داراب و رزین دشت و رئیس کمیسیون کشاورزی ، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست  مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگارآرانیوز گفت: همان‌طور که می‌دانید دولت نسبت  به پرداخت پول گندم گندمکاران عزیز ما مقداری تعلل کرده است. ما پیگیری های زیاد و متعددی انجام دادیم در این زمینه و جلساتی به آقای رئیس جمهور و برنامه و بودجه، سازمان هدفمند یارانه ها داشتیم. قسمت عمده پرداخت شده ولی از۱۲ میلیون تن گندمی که خریداری شده حدودا ۴۲ همت باقی مانده است. 
آخرین جلسه ای که با وزیر جهاد کشاورزی ،رییس برنامه و بودجه  در کمسیون داشتیم قرار بر این شد که طی هفته های آتی این مطالبه پرداخت بشود
در بحث سال برنامه آتی تاکید کردیم که دولت محترم و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه به میزان ۱۲ میلیون تن تولید گندم برای سال آینده نسبت تامین اعتبار لازم اقدام بکند و این موضوع را دولت به بودجه ۱۴۰۴ داشته باشد که آن را پیگیری کند که مشکلات سال های قبل رخ ندهد. 
هفته آینده هم جلسه داریم با اعضای هئیت دولت با وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و معاون رئیس جمهور و رئیس برنامه بودجه که در قالب برنامه ۵سال هفتم توسعه حرکت بکنیم. 
در برنامه چشم اندازه ۲۰ ساله نظام که در سال ۱۴۰۴ به پایان خواهد رسید در حوزه امنیت غذایی دچار مشکلاتی هستیم و این ایرادات باید برطرف شود.
اگر بتوانیم این قوانینی که قالب برنامه هفتم توسعه در حوزه آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست خوب عملیاتی بکنیم می‌توانیم مسیر ریل گذاری کنیم در حوزه های امنیت غدایی و تولید و تأکید داریم که دستگاه های متولی به سمت تنظیم تولید حرکت کنند تا بازار هم تنظیم شود. ما می‌توانیم در بحث صادرات و ارزآوری موفق باشیم. هر هفته در مجلس دعوت می‌کنیم از مسؤلین در کمسیون تا پیشرفت کار را گزارش بدهند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار