کد خبر: ۱۱۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
استاندار جدید همدان با بیان اینکه مدیریت بنده جدا از سیاست نخواهد بود، چرا که همه ابعاد مدیریتی به سیاست وصل است، گفت: انتصاب‌ مدیران در همدان تعاملی و با حفظ جایگاه افراد انجام می‌شود.
ملانوری: انتصاب‌ مدیران در همدان تعاملی انجام می‌شود

به گزارش آرانیوز از همدان، روز گذشته در جلسه هیئت دولت حمید ملانوری شمسی که معتقد است اگر تحزب به معنای واقعی در کشور راه‌اندازی شود گره‌گشا خواهد بود به عنوان استاندار همدان معرفی شد.

در راستای انتصاب وی خبرنگار تسنیم در همدان گفت‌وگویی را در راستای چگونه جامه عمل پوشانده به شعار وفاق ملی دولت در استانی مانند همدان که رنگ و بوی فعالیت‌های سیاسی در آن پررنگ است صورت داده که در ذیل مشروح آن آورده شده است

آرانیوز ضمن تبریک انتصاب جنابعالی بفرمایید با توجه به اینکه همدان استانی با گرایش‌های سیاسی مختلف است، شما در دولت وفاق چگونه این وفاق و همدلی را در استان برقرار خواهید کرد؟

ابتدا اجازه می‌خواهم سلام همراه با قدردانی خود را به مردم خوب و فهیم استان همدان برسانم و از خداوند بخواهم بتوانم خدمتگزار شایسته‌ای برای این استان باشم و اما در پاسخ به پرسش شما باید بگویم به لطف خدا بنده تجاربی هم در حوزه مدیریت سیاسی و تحلیل‌های سیاسی دارم و هم در تمام دوره‌های مسئولیتم اعتقاد و باور قلبی من این بوده که اگر مدیریت بخواهد به معنای واقعی خوب شکل بگیرد و برنامه‌ها پیش رود تا توسعه انجام شود، باید ابتدا رضایتمندی مردم حاصل شود و نشاط سیاسی و اجتماعی مورد انتظار ما به وجود بیاید، بنابراین چاره‌ای جز تعامل نیست.

بر‌همین اساس استراتژی مدیریت بنده در همدان تعامل به معنای تداخل در مسئولیت‌های دیگران نخواهد بود، بلکه تعامل به این معنا که هر کس در هر مسئولیت و در هر قوه‌ای که هست جایگاه خود را حفظ کند، اما برای پیشبرد امور هم‌افزایی و همکاری ایجاد کرده و از مشورت‌ها استفاده کند که این رویه انرژی ایجاد می‌کند و سبب می‌شود تا کارها با قدرت پیش برود.

تسنیم: در دوران مدیریتی شما به عنوان استاندار همدان چه جناح و افرادی مسئولیت اجرایی خواهند گرفت؟

ببینید ما یک نظام بیشتر نداریم و این نظام همانند اردوگاهی است که یک فرمانده هم بیشتر ندارد، مردم داخل این اردوگاه و نظام هستند و همه مردم به همه ما به عنوان دولت نگاه می‌کنند و تفاوتی بین قوا یا احزاب نمی‌گذارند.

مردم دولت را به عنوان حاکمیت می‌شناسند و انتظار دارند تا این حکومت و نظام اختلافات را برطرف کند. درگیری، تنش و ایجاد فضای ناآرام سبب می‌شود تا هیچ کس نتواند کار خود را به درستی انجام دهد و ما یا درگیر روزمرگی و یا مسائل جناحی می‌شویم و این سبب می‌شود تمام وقت ما هدر برود با این تفاسیر مشی مدیریت بنده همان مشی نظام و دولت خواهد بود و از تمام ظرفیت‌ها و استعدادها فارغ از هر تفکیک و شکافی استفاده خواهم کرد.

 

آرانیوز: سابقه فعالیتی شما در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه‌های سیاسی چه کمکی می‌تواند به راهبردها و برنامه‌های شما برای مدیریت استان همدان داشته باشد؟

معتقدم کار خوب با برنامه پیش می‌رود و برنامه مدیریت صحیح هم در فضای آرام می‌تواند خود را نشان دهد.

بنابراین بنده همانطور که اشاره شد با فضای سیاسی کشور کاملا آشنایی دارم و در جایگاه‌هایی چون مدیرکل سیاسی دفتر وزارت کشور و مدیر، کمیسیون ماده 10 احزاب بوده‌ام، همچنین تجربه حضور در فرمانداری، مدیرکل سیاسی استانداری، معاون سیاسی استانداری، استاندار و غیره را نیز داشتم.

بخشی از تمام این مسئولیت‌های گذشته در حوزه سیاسی و ارتباط با احزاب و گروه‌های سیاسی بوده، با کارکرد حزب آشنا هستم و معتقدم اگر تحزب به معنای واقعی در کشور راه‌اندازی شود و احزاب ما کارکرد لازم را در راستای آن چیزی که باید داشته باشند و انجام دهند ما در مباحث مربوط به توسعه حتما پیشرفت و رشد توسعه را به دنبال خواهیم داشت.

بنابر‌این تلاش خواهم کرد با استفاده از این تجارب و مشورت‌های مختلف فضایی آرام را در همدان برای اجرایی شدن برنامه‌ها و رسیدن به توسعه فراهم کنم.

آرانیوز: شما چقدر با این موضوع موافق هستید که استاندار باید سیاسی نباشد و سیاسی عمل نکند؟

ببینید مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، امنیت، آرامش و نشاط و بسیاری دیگر از این مباحث به مسائل سیاسی متصل هستند و نمی‌توانند جدا از هم تعریف شوند، اما بنده همواره با اعتقاد به تفاهم و همکاری در تمام دوره‌هایی که کار کردم سعی کردم تا بستری آرام را فراهم کنم و تمامی افراد با هم‌افزایی در فضایی آرام کار را پیش ببرند.

اما اینکه گفته می‌شود استاندار نباید سیاسی باشد بیشتر از آن جهت است که تفکر سیاسی خاص خود را دخیل در کار نکند یا تحت تاثیر فشارهای سیاسی قرار نگیرد.

 

تسنیم: از نظر شما بهترین جریان سیاسی که می‌تواند در استان همدان اثرگذار عمل کند، کدام جریان و جناح سیاسی است؟

توجه داشته باشید که جناح‌ها و جریان‌های سیاسی با تفکر اصلاح طلبی، اصولگرایی و جریان سیاسی با تفکر مستقل و اعتدال‌گرایی که در کشور حضور دارند همه محترم هستند و همگی هم دیدگاه‌های سیاسی دارند و معتقد هستند که بهترین راه و روش برای اداره کشور را آنها دارند.

از نظر من بهترین جریان سیاسی و راه و روش اداره کشور جریانی است که بتواند توسعه کشور را به معنای واقعی پیش ببرد و رضایتمندی را در مردم افزایش دهد.

اگر ما سرمایه اجتماعی که همان رضایتمندی، اعتماد و امید است را در مردم بتوانیم افزایش دهیم موفق هستیم و مهم نیست که جریان اصلاح طلب هستیم یا اصولگرا، بنابراین هم اصولگرا می‌توانند اصلاح طلب باشند و اصلاح طلب‌ها اصولگرا یا متحد باشند در حالی که بتوانند جریان حزبی سیاسی را به معنای واقعی در کشور راه‌اندازی کنند که این اتفاق در استان همدان نیز تبعیت پیدا می‌کند.

آرانیوز: توقعات جریان‌های سیاسی مختلف در انتصابات همدان را چگونه پاسخ خواهید داد؟

در حال حاضر دفاتر حزبی استان‌های مختلف کشور در حال فعالیت هستند و در هر دولتی که سر کار می آید عده‌ای از افراد طرفدار آن جریان فعالیت می‌کنند، جناح‌سازی انجام می‌دهند و آرا را جذب می‌کنند تا یک جریان سیاسی و مدیریت اجرایی را شکل دهند با این اوصاف قاعدتا توقعاتی هم دارند.

اما معتقدم این تعامل و همکاری است که می‌تواند کار‌ها را با حفظ جایگاه تمام کسانی که در هر عرصه‌ای زحمت می‌کشند پیش ببرد و ما حرمت همه دوستان را حفظ می‌کنیم، جایگاه را می‌شناسیم و با هم‌افزایی در راستای توسعه و رشد استان عمل خواهیم کرد.

در طول این سال‌ها خداوند، تجربه و نظام به ما کمک کرده که یاد بگیریم شأن و جایگاه هر کسی کجاست و کجا مورد استفاده قرار بگیرد، ضمن حفظ و حرمت تمام گروه‌ها و سازمان و نهادها ما بتوانیم با هم‌افزایی و تعامل سیاست‌های دولت و نظام را پیش ببریم و نتیجه آن رضایتمندی مردم باشد.

آرانیوز: بارزترین ویژگی همدان را چه می‌دانید؟

به باور من همدان کهن شهری است پر افتخار که فضای فرهنگی اجتماعی آن از ویژگی‌های خوب و بارز این استان به شمار می‌رود که شاخصه بسیار خوبی است، همچنین دارا بودن سرمایه اجتماعی و مردم با فرهنگ و فرهیخته از دیگر ویژگی‌های مهم همدان است که باعث شده در دل این استان در طول تاریخ شخصیت‌های برجسته‌ای تربیت شوند که در کشور منشا برکت بودند.

بنابراین به اعتقاد بنده بزرگترین سرمایه استان همدان منابع انسانی، شخصیت‌های فرهیخته و عموم مردم استان همدان است که انشالله بتوانیم از این سرمایه به خوبی در راستای اهداف برنامه‌ریزی شده نظام و دولت بهره‌مند شویم.

آرانیوز: سخن پایانی

هم خدا را شکر می‌کنیم و هم خوشحال هستم از این توفیقی که برای خدمت در استان همدان برای من پیش آمده است، انشالله با کمک مردم و مطالبه‌گری رسانه‌ها بتوانیم اقدامات مثبتی را به انجام برسانیم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار