کد خبر: ۱۱۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
در دیدار سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه9 با سید محمد نقیب مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، تفاهم نامه همکاری بین شهرداری منطقه9 و سازمان مذکور جهت توسعه و تعمیق همکاری‎ها و ادامه خدمات ساختمان مرکز فوریت های خدمات اجتماعی به آسیب دیدگان منعقد شد.

مرتضوی خبر داد: احداث مرکز کارآفرینی در منطقه9 با هدف بازپروری آسیب دیدگان اجتماعی سطح شهر تهران

به گزارش آرانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه9؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک بین شهرداری منطقه۹ و سازمان خدمات اجتماعی در سنوات گذشته جهت رسیدگی به ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و تحویل ساختمان مرکز فوریت های خدمات اجتماعی سازمان انجام شده بود.
وی با اشاره به ماموریت هایی که در ساختمان مرکز فوریت های اجتماعی منطقه9 انجام می شود، عنوان کرد: در ساختمان مذکور طرح‌هایی همچون؛ غربالگری معتادان متجاهر، جمع آوری متکدیان، میز خدمت، جمع آوری اتباع غیرمجاز و غربالگری کودکان کار در راستای اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اجرا می شود.
شهردار منطقه9 افزود: به این منظور و جهت بازگشت مددجویان به چرخه زندگی، ساخت مرکز کارآفرینی و توانمندی‎سازی ویژه این قشر آسیب پذیر در غربی ترین قسمت از منطقه9 در چهار طبقه و با مساحت ۱۴۰۰ متر‎مربع با امکاناتی شامل؛ خوابگاه، رخت شورخانه، آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی، کلاس‌های آموزشی، بخش اداری و پارکینگ در حال اقدام است.
مرتضوی بیان کرد: طرح توسعه مرکز فعالیت‌های اجتماعی در حال تکمیل است تا در کنار خدمات اورژانس، و مددسرای امید با احداث مرکز کارآفرینی، زمینه تحول در منطقه9 در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی اقدام شود.
این مدیر ارشد شهری در منطقه9 در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم به عنوان یکی از مناطق فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی در راستای رویکرد مدیریت ارشد شهری مبنی بر ساماندهی آسیب‌های اجتماعی قدم برداشته و  از پیشگامان اجرای طرح مذکورباشیم.
در ادامه سید محمد نقیب مدیرعامل سازمان خدمات رفاه اجتماعی شهرداری تهران گفت: از زمان حضور شهردار منطقه۹ در این منطقه اقدامات شایان توجه در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.
وی افزود: از جمله موضوعاتی که شهردار تهران با جدیت پیگیر آن بوده حوزه آسیب‌های اجتماعی است که با اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب های اجتماعی در پایتخت شاهد دگرگونی در چهره شهر نسبت به سنوات پیشین بوده‏ایم.
مدیرعامل سازمان خدمات رفاه اجتماعی شهرداری تهران عنوان کرد: با احداث مرکز کارآفرینی در منطقه9 چرخه بازپروری کامل شده و به آسیب دیدگان کمک می‌شود تا به زندگی بازگردانده شوند. در واقع احداث مراکزی از این دست به جامعه پذیری مددجویان و ایجاد شخصیت در آنها کمک می کند  که این اتفاق مهمی بوده که در این دوره مدیریت شهری رقم خورده است.
نقیب در خاتمه تاکید کرد: یکی از بهترین دوره‌های رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران همین دوره می‎باشد که می توان به جرات گفت دوران طلایی در جهت رفع این معضل شهری بوده است.
لازم به ذکر است شهرداری منطقه9 علاوه بر احداث مرکز کارآفرینی در محدوده پل کن واقع در غربی ترین قسمت منطقه مذکور، دارای مددسرای امید با متراژ ۵۰۰ مترمربع می باشد که به تازگی بازسازی شده است. این مجموعه در شش ماه دوم سال هر شب پذیرای  ۱۰۰ نفر از مددجویان می‌باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار