کد خبر: ۱۱۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
قیمت دام زنده در استان‌های مختلف در روندی کاهشی قرار گرفت.

قیمت جدید دام‌زنده امروز ۱۱ مهر ۱۴۰۳ اعلام شد/ قیمت‌ها ریزش کرد + جدول

به گزارش آرانیوز، در حالی قیمت گوشت در استان‌های مختلف کاهشی بوده که به تازگی منصور پوریان، رییس شورای تامین‌کنندگان دام گفته است؛ با توجه به ذخایر گوشت و جمعیت مناسب دام آماده کشتار، بازار از شرایط باثباتی برخوردار است.

به گفته او، با توجه به تامین گوشت مورد نیاز پرمصرف ها از اقلام وارداتی فشار بر بازار کاهش یافته است که همین امر موجب شده تا شرایط تولید داخل و داشته هایمان متناسب با تقاضا باشد.

پوریان عنوان کرده؛ بنابر آمار اکنون ۱۷ میلیون راس دام مولد در اختیار دامداران غرب و جنوب غرب کشور است که با توجه به آنکه بخش زیادی از مولدها در این فصل زایش می کنند، از این رو پیش بینی می‌شود که زایش فصل پاییز مناسب باشد.

رییس شورای تامین‌کنندگان دام از رشد ۳۰ درصدی جمعیت گوساله خبر داده و گفته؛ اکنون ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار راس گوساله پروار آماده کشتار است. همچنین جمعیت دام سبک ۷۰ میلیون راس است که ۱۱ تا ۱۲میلیون راس دام سبک آماده کشتار است و از طرفی پیش بینی می شود که با زایش های پاییز ۸ میلیون راس دیگر بر جمعیت دام افزوده شود.

او، قیمت کنونی هرکیلو دام سبک را ۲۵۰ هزارتومان و گوساله ۱۷۰ هزارتومان اعلام کرده و متذکر شده؛ اکنون قیمت هرکیلو لاشه گوسفندی درب کشتارگاه ۵۵۰ هزارتومان است‌ که با استمرار روند کاهشی قیمت دام، پیش‌بینی می‌شود که به نرخ متعادل در بازار دست یابیم.

قیمت جدید دام زنده

 گزارش‌ها نشان می‌دهد که در استان تهران هر کیلو گوسفند زنده حداقل ۲۸۰ هزار تومان و حداکثر۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. هر کیلو گوساله زنده نیز بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

در استان اصفهان نیز هر کیلو گوسفند زنده بین ۲۶۰ تا ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. هر کیلو گوساله زنده نیز بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

در استان خراسان‌رضوی، قیمت هر کیلو گوسفند زنده بین ۲۵۵ تا ۲۶۵ هزار تومان و هر کیلو گوساله زنده ۱۸۰ تا ۱۸۵ هزار تومان اعلام شد.

در این میان، در استان قم هر کیلو گوسفند زنده حداقل ۲۹۰ هزار تومان و حداکثر ۲۹۵ هزار تومان قیمت دارد. گوساله زنده هم حداقل ۱۸۴ و حداکثر ۱۸۶ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت جدید دام‌زنده امروز ۱۱ مهر ۱۴۰۳ اعلام شد/ قیمت‌ها ریزش کرد + جدول

 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار