کد خبر: ۱۱۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از احداث ۱۸ کیلومتر راه روستایی از ابتدای امسال در استان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است که ۵ هزار و ۹۶۷ کیلومتر آن آسفالت شده است.
حدود نیمی از راه روستایی خراسان جنوبی هنوز آسفالت نشده است

به گزارش آرانیوز از بیرجند، حمید سهرابی در حاشیه بازدید از راه‌ روستایی کرغند اظهار کرد:  از ابتدای سال جاری تاکنون 55 کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر 1072 میلیارد ریال زیرسازی و آماده آسفالت شده که از این مقدار 18 کیلومتر راه روستایی استان با اعتبار 685 میلیارد ریال  تکمیل و آسفالت شده است. 

وی با اشاره به اینکه ایجاد راه دسترسی مناسب به روستاها موجب توسعه بیش از پیش آن می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال نیز 85 کیلومتر راه روستایی و فرعی در استان بهسازی و تکمیل شود. 

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با تکمیل و احداث راه روستایی پیش بینی شده تا پایان سال جاری در استان تعداد 26 روستا با جمعیت یک هزار و 774 خانوار روستایی در خراسان جنوبی از راه آسفالته مناسب بهره‌مند خواهند شد. 

سهرابی بیان کرد: راه‌های روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌ها اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را تشکیل می‌دهد که شامل احداث و نگهداری طول راه‌های روستایی است. 

وی یادآور شد: خراسان جنوبی دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه روستایی است که در حال حاضر 5 هزار و 967 کیلومتر آن آسفالت شده است.

 
نظرشما
پربازدیدها