کد خبر: ۱۱۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶

شهردار منطقه9 خبرداد:طراحی ایستگاه‎های اتوبوس مناسب برای معلولین با تلفیق هنر ایرانی اسلامی

به گزارش آرانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه9؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه گفت: با توجه به اهمیت بهره‏گیری از نقوش اصیل ایرانی، نمادهای تاریخی، مشاهیر و قهرمانان ملی در طراحی المان‎های شهری به منظور معرفی و پاسداشت میراث و مفاخر فرهنگی و ملی در عرصه‎های عمومی، باز طراحی ایستگاه‏های اتوبوس خیابان‎های استادمعین و شمشیری، در قالب طرح الگوی خدمت در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 9 قرار گرفت.
وی افزود: در همین راستا و با هدف افزایش مطلوبیت امکانات و تجهیزات رفاهی ایستگاه‎های اتوبوس جهت ترغیب شهروندان به استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی و استفاده آسان معلولین از وسایل عمومی، این طرح ابتکاری در منطقه9 کلید خورده است  که در این ارتباط و با شروع اجرای طرح مذکور، ایستگاه اتوبوس تفرش واقع در خیابان دانشگاه هوایی جنوبی به عنوان اولین نمونه بازطراحی و احداث شد.
شهردار منطقه9 عنوان کرد: در طراحی مبلمان این پروژه جهت سازگاری با محیط زیست و تامین آسایش مسافران در فصول سرد و گرم از مصالح طبیعی نظیر چوب برای پوشش صندلی ها استفاده شده است.
وی بیان کرد: مناسب‎سازی و همسطح‎سازی مسیر دسترسی معلولین و توان یابان به ایستگاه و تعبیه محل استقرار ویلچر با نصب تابلوی ویژه معلولین از مزایای اجرای این طرح به شمار می رود.
مرتضوی در ادامه با اشاره به ویژگی‏های طرح بازطراحی ایستگاه‎های اتوبوس در منطقه9 یادآور شد: نصب تابلوهای منقش به تصویر برج آزادی به عنوان نماد ایران مدرن در عرصه بین‎المللی و تصویر سردار شهید سرلشکر منصور ستاری به منظور بزرگداشت فرهنگ ایثارگری و شهادت و به دلیل مجاورت این ایستگاه با دانشگاه هوایی شهید ستاری، استفاده از طرح‎های اسلیمی و رنگ آمیزی متناسب با هر المان در بدنه و سقف ایستگاه از ویژگی های برجسته این طرح محسوب می شود. همچنین تامین روشنایی و نصب تابلوی مشخصات ایستگاه و بنرهای حاوی پیام‎های ترافیکی و خط کشی حریم ایستگاه از جمله اقدامات تکمیلی این پروژه می باشد.
لازم به ذکر است در ادامه اجرای طرح ابتکاری بازطراحی ایستگاه‎های اتوبوس منطقه9 در محورهای الگوی خدمت ، طرح مذکور در 10ایستگاه حمل و نقل عمومی واقع در خیابان‎های استاد معین و شمشیری نیز به زودی انجام می‌شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار