کد خبر: ۱۱۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
تولیت مسجد مقدس جمکران با مهم خواندن وظایف مرکز تخصصی مهدویت برای فعالیت در زمینه ظهور گفت: ما باید برای مردم زندگی مهدوی بسازیم.
رسالت مهم مرکز تخصصی مهدویت برای فعالیت در زمینه ظهور

به گزارش آرانیوز از قم، حجت‌الاسلام سید علی اکبر اجاق نژاد در برنامه افتتاحیه دروس مؤسسه آموزش عالی حوزوی حضرت مهدی(عج) و مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به وظیفه طلاب برای سربازی امام زمان(عج)، گفت: اینکه ما اینجا در برنامه افتتاح جلسه درسی و تحصیلی مرکز تخصصی مهدویت حضور داریم با هدف این است که در نهایت به زندگی مهدوی و فراهم کردن مقدمه ظهور برسیم.

وی ادامه داد: وظیفه ما در اول این است که ابتدا خودمان را در زمینه ظهور به بلوغ برسانیم و سپس جامعه‌ای که ما در آن قرار داریم را به بلوغ برسانیم تا به ظهور نزدیک شویم.

حجت‌الاسلام اجاق نژاد با اشاره به کتاب «بیدارگران اقالیم قبله» به قلم محمدرضا حکیمی یادآور شد: وقتی او این کتاب را نوشت، بسیار در میان طلاب مورد توجه قرار گرفت. این عنوان را ما باید برای خودمان اختیار و انتخاب کنیم که بتوانیم در جامعه اثری بگذاریم که جامعه نیز در زمینه ظهور به بلوغ برسد. ملت ما و عالم تشیع چه در داخل و چه خارج از کشور باید به این بلوغ برسند. این بلوغ رقم نمی‌خورد مگر اینکه ما به عنوان مبلغ، یاوران مهدی(عج) و کسانی که ورثه انبیاء هستند در این راه قدم برداریم.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به رسیدن سن امام جواد(ع) به امامت در سن هشت سالگی و پیش از بلوغ با نقل داستانی از حضرت، گفت: وقتی که امام جواد از مجلسی خارج می‌شد، عموی ایشان، کفشش را جفت کرد. آدم خناسی آمد و گفت که شما با این ریش سفید کفش یک بچه را جفت می‌کنید؟ عموی امام جواد (ع) که آدم متدینی بود، تحت تأثیر این سخن قرار نگرفت و پاسخ داد خداوند اختیار این ریش سفید را در دست آن بچه داده است؛ چون او قابلیتی پیدا کرده است که خداوند متعال عالم را در اختیار او قرار دهد.

وی افزود: امامی که ما انتظار ظهورش را می‌کشیم هم در زمانی که از نظر فقها بالغ نبود به امامت رسید و این معنای زندگی معنوی است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با مهم خواندن وظایف مرکز تخصصی مهدویت برای فعالیت در زمینه ظهور ابراز داشت: ما باید برای مردم زندگی مهدوی بسازیم که در آن طبق بیان عرفا، انسان از شهوت خارج می‌شود.

وی در پایان گفت: خداوند متعال به میزانی که انسان از شهوت خارج می‌شود، به او مرحمت می‌کند. حب انسان به خدا، میزان و سنجش مرحمت خداست و هر میزان که شما نسبت به خدا محبت داشته باشید، پروردگار عالم نیز به همان میزان به شما مرحمت می‌کند، همین را در همه موضوعات و جریانات سیاسی و اخلاقی و عبادی رابطه خدا با انسان این است که تمام قلب باشد آن طور می‌شود، بنابراین باید در جامعه بلوغ حاصل شود تا حضرت ظهور کند و این زحمت برای شماست که تلاش کنید جامعه به این سمت برسد.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار