به گزارش آرانیوز از قزوین، جلسه مشترک هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قزوین و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قزوین امروز با محوریت اقتصاد رسانه به ریاست سید مصطفی جعفری، رئیس خانه مطبوعات استان قزوین و با حضور مهدی عبدیان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قزوین در سالن جلسات اعتمادالتجار اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد.
در این نشست سید مصطفی جعفری با ارائه گزارشی از نگارش اساسنامه خانه مطبوعات در سال 1381 و برگزاری شش دوره انتخابات هیئت مدیره و اقدامات انجام شده از ابتدای فعالیت هیئت مدیره جدید، اظهار داشت: به دلیل برخی محدودیتهای اساسنامهای، پایش خبرنگاران حرفهای به ویژه در زمینه رسانههای مکتوب به آسانی امکانپذیر نیست، ولی خانه مطبوعات با تمام وجود سعی دارد با همکاری نهادهای مرتبط و همراه از جمله اتاق بازرگانی ضمن افتتاح دفتر رسمی خود در آینده نزدیک، موضوع اقتصاد رسانه و ارتباط با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان را با جدیت دنبال کند.
در ادامه این جلسه مهدی عبدیان، اظهار داشت: برگزاری هشت نشست خبری و تجلیل از فعالان رسانه از ابتدای فعالیت دوره ششم هیئت نمایندگان تاکنون، بیانگر اهتمام ویژه اتاق بازرگانی در تجلیل از جامعه خبرنگاران تخصصی و دستاندرکاران حوزه اطلاعرسانی استان است.
وی ادامه داد: در این زمینه آمادگی داریم ضمن هماهنگی کامل با مدیران ارشد اقتصادی استان برای همراهی با خبرنگاران در بازدیدهای تخصصی از واحدهای صنعتی و تولیدی با معرفی و گزینش تخصصی توسط خانه مطبوعات استان اقدام کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قزوین، افزود: عرصه تولید، صنعت، ارتباطات و رسانه مکمل یکدیگر هستند، اما باید توجه داشت پایش صحیح و کاربردی خبرنگاران و روزنامهنگاران واقعی میتواند به ایجاد فضایی مناسب برای پویندگی خانه مطبوعات استان منجر شود ضمن آن که مطالبهگری و درخواستهای قانونمند اهالی رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی از سازمانها و نهادهای ذیربط اجرایی، شهرداری و شورای شهر میتواند در رشد و تعالی خانه مطبوعات نیز موثر باشد.
عبدیان یادآور شد: دربهای اتاق بازرگانی به روی تمامی خبرنگاران واقعی و خانه مطبوعات باز است و در جلسات شورای گفتوگو، هیئتهای تجاری و نشستهای تخصصی با توجه به شعار راهبردی شفافیت و تحول از حضور نتیجه بخش خبرنگاران حقیقی استان قزوین استقبال میکنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در بازدید از واحدهای تولیدی میتوانیم با یک برنامهریزی مدون و هدفمند و تعامل با مدیران اقتصادی، زمینه حضور خبرنگاران تخصصی در حوزه اقتصاد را مهیا کنیم.